چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 228481

رئیس دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت گفت: ۲۵ درصد از بیماران دیابتی دچار زخم بافتی و ترمیم می‌شوند.

قطع عضو و زخم بافتی درکمین ۲۵ درصد از بیماران دیابتی

سلامت نیوز:رئیس دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت گفت: ۲۵ درصد از بیماران دیابتی دچار زخم بافتی و ترمیم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمهدی طبایی رئیس دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت صبح امروز در مراسم دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زخم و ترمیم بافت پر چالش محسوب می‌شود و امروزه در عارضه‌های دیابت و قلبی ما شاهد زخم‌های بافتی هستیم.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی تا ۲۵ درصد در معرض زخم‌های بافتی و قطع عضو قرار دارند خاطرنشان کرد: این مسئله سبب بروز از کار افتادگی و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود.

طبایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از ۴ سال گذشته تحقیقاتی را در خصوص زخم و ترمیم بافت انجام داده است اظهار کرد: در این کنگره آخرین دستاوردهای علمی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد و همچنین همکاری در مراکز تحقیقاتی و پروژه‌های بنیادی انجام می‌شود.

 
اجرای سالیانه بیش از ۵۰۰ طرح علمی در جهاد دانشگاهی

در ادامه کنگره محمدرضا پورعابدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در یک نظام توسعه پایدار نهادهای علمی نقشی مهم دارد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مولود انقلاب سالانه بیش از ۵۰۰ طرح و پروژه را در دست دارد.

پورعابدی گفت: پیدا کردن مشکلات و راه حل‌های آن در جامعه بر عهده جهاد دانشگاهی است و این نهاد علمی در این زمینه به نظام سلامت خدمات خوبی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادی‌، ژنتیک و شبیه‌سازی حیوانات و همچنین خدمات ناباروری کارهای خوبی انجام داده است اظهار کرد: اکنون جهاد دانشگاهی در بحث بیوتکنولوژی و نانو هم در حال انجام کارهای خوبی است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در پژوهشگاه ابن سینا کارهای خوبی در حوزه سرطان و تولید گیاهان دارویی انجام شده و در پژوهشکده سرطان فناوری‌های خوبی بکار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: مردم باید تاثیرات این فناوری‌ها و همچنین رتبه ۱۶ ایران در تولید علم به طور محسوس ببینند.

وی یاد آور شد: دستاوردهای علمی باید در معرض دیدن باشد و در این راه باید تمام تلاش‌ها انجام شود.

 
ارائه طرح‌های نو بوسیله محققان جوان در خصوص‌های ترمیم زخم

در ادامه مراسم پروین منصوری دبیر علمی بالینی کنگره گفت: مسئله ترمیم زخم و بافت تبدیل به یک چالش بزرگ شده که در اثر بروز بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت ایجاد می‌شود.‌

منصوری با اشاره به اینکه در این کنگره به دانشجویان و محققان جوان برتر جوایزی اهدا می‌شود تاکید کرد: همکاری و تعامل بین متخصصان جوان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌های نو بوسیله محققان جوان در خصوص‌های ترمیم زخم به کنگره ارائه شده است خاطرنشان شد: در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

 
ارائه ۱۶۰ مقاله در دومین کنگره بین المللی ترمیم بافت و زخم

در ادامه مراسم حسین جمالی استاد دانشگاه با بیان اینکه در اول انقلاب ما در حدود ۷ دانشگاه پزشکی داشته گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ دانشگاه در حوزه پزشکی داریم.

جمالی در ادامه یادآور شد: امروز شاهد ارسال ۱۶۰ مقاله به کنگره بین‌المللی ترمیم بافت و زخم هستیم که ۷۸ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha