جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 228566

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همکاری مثبتی در زمینه جوان‌سازی و ترمیم زخم بین مراکز تحقیقاتی کشور در حال انجام است.

درمان زخم پای بیماران دیابتی

سلامت نیوز:معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همکاری مثبتی در زمینه جوان‌سازی و ترمیم زخم بین مراکز تحقیقاتی کشور در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پروین منصوری معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: سلول‌درمانی یکی از روش‌های نوین درمان در زمینه بافت و پوست است که در مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی کارهای تحقیقاتی بسیاری در این زمینه در حال انجام است که ترمیم زخم و جوانسازی پوست یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مرکز رویان نیز تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم این مراکز با اتصال به یکدیگر به یک مرکز بزرگ تحقیقاتی سلول‌درمانی تبدیل شوند.

این متخصص پوست و مو گفت: به غیر از سلول محصولات بافتی مثل فاکتورهای رشد و پروتئین‌های مختلف در آینده برای تنظیم بافت و جوانسازی پوست استفاده خواهند شد. در حال حاضر بر روی نمونه‌های حیوانی تحقیقاتی در این زمینه انجام شده که نتایج آن مثبت  گزارش شده است.

منصوری در خصوص همکاری مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی با پژوهشگاه رویان توضیح داد: در حال حاضر همکاری مثبتی بین مؤسسه ما و پژوهشگاه رویان در حال انجام است و دانشجوهای مشترکی داریم.

وی تصریح کرد: تحقیقاتی در خصوص استفاده از محیط یونیزه پلاسما بین این مرکز و مؤسسه پژوهشی بیمارستان شریعتی در حال انجام است و خوشبختانه این آزمایش‌های بر روی نمونه حیوانی و موش‌ها با جواب مثبت همراه بوده و همچنین برای درمان زخم پای دیابتی نیز استفاده شده است که بعد از یکبار تابش زخم‌های بسیار عمیق این بیماران بهبود کامل پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha