عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عدم‌تحقق مطالبات و افزایش ساعت کار اجباری پرستاران را عامل اصلی افزایش تقاضای این قشر برای مهاجرت دانست.

مهاجرت پرستاران بخاطر افزایش ساعت کار اجباری است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عدم‌تحقق مطالبات و افزایش ساعت کار اجباری پرستاران را عامل اصلی افزایش تقاضای این قشر برای مهاجرت دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، منوچهر جمالی با تاکید بر اینکه ارتقای وضعیت جامعه پرستاران از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید مورد عنایت ویژه مسئولان سازمان نظام پرستاری قرار گیرد گفت: وضعیت جامعه پرستاران به گونه‌ای است که، نمی‌توان وانمود کرد هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد، هرچند که این امر متاثر از وضعیت اقتصادی حاکم بر کل کشور است.

وی با اشاره به عواملی که موجب افزایش تقاضای پرستاران برای مهاجرت شده است ادامه داد: هم‌اکنون یک بخش از این عوامل به موانع موجود در مسیر جذب نیرو برمی‌گردد که این امر، تنها مختص به جامعه پرستاری نیست، کما اینکه این دغدغه مهم تمام بخش‌های کشور اعم‌از دولتی و غیردولتی بوده، که عامل اصلی آن را می‌توان کمبود بودجه دانست.

جمالی در بیان سایر مشکلات جامعه پرستاران تاکید کرد: افزایش حجم و ساعت کار در قالب اضافه کار اجباری، برای پرستاران فعال در حوزه‌های درمانی مختلف کشور، که ریشه در کمبود نیروی انسانی داشته، از دیگر مشکلاتی است که، جامعه پرستاران با آن مواجه هستند، ضمن اینکه بیش از یکسال بوده که بخشی از مطالبات این قشر پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین از مسئولان خواست وقتی نمی‌توانند به مطالبات بخشی از جامعه پاسخ دهند، با برخوردی مناسب به تشریح جزئیات مشکلات موجود و راهکارهای احتمالی به گونه‌ای بپردازند که، احترام نیروی انسانی فعال در آن بخش حفظ شود، ضمن اینکه لازم است به منظور حفظ انسجام و انگیزه ادامه فعالیت، تدابیری در جهت ساماندهی وضعیت آنها بیندیشند.

  

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha