گردهمایی دست‌اندرکاران گردشگری سلامت و پزشکی در حالی ۱۶ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود که ایران همچنان با چالش سودجویی واسطه‌ها و پیشروی سریع کشورهای رقیب‌ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

لزوم مدیریت مشکلات ویزا و هزینه‌های درمان در کشور

سلامت نیوز:گردهمایی دست‌اندرکاران گردشگری سلامت و پزشکی در حالی ۱۶ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود که ایران همچنان با چالش سودجویی واسطه‌ها و پیشروی سریع کشورهای رقیب‌ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دومین نشست گردشگری سلامت و پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور دکتر عسگری ـ مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان و دیگر مدیران و کارشناسان حوزه سلامت این وزارتخانه، دکتر هاشمی- معاون گردشگری سلامت هلال احمر- و پروانه پرچکانی ـ مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ ـ در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

گردهمایی گردشگری سلامت در ۱۶ آبان

عسگری- مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی-  به اهمیت این حوزه در سیاستگذاری‌های وزارت بهداشت پرداخت و یادآور شد: بررسی علمی و آماری بازار گردشگری پزشکی، مناطق فرستنده و پذیرنده گردشگری پزشکی، اهمیت محصولات و خدمات، محرک‌های تقاضای گردشگری پزشکی، مؤلفه‌های تصمیم‌گیری و نهایتاً نوع خدمات ارائه شده در این حوزه، اهمیت زیادی دارد که لازم است دست‌اندرکاران اجرایی به آن توجه کنند.

او به گردهمایی دست‌اندرکاران حوزه گردشگری سلامت و پزشکی در ۱۶ آبان‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: این همایش با هدف بررسی و تبادل نظر درحوزه گردشگری سلامت و پزشکی بین فعالان این بخش برگزار می‌شود و نشان از اهمیت بخش گردشگری سلامت برای وزارت بهداشت دارد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه گردشگری سلامت کشور از دغدغه‌های وزارت بهداشت است و از این‌رو به مجموعه‌های فعال و خلاق در این حوزه بها داده می‌شود و در واقع وزارت بهداشت با شرکت در این نشست دانشگاهی، عزم جدی خود را یادآور شده است.

وی همچنین به دست‌اندرکاران مؤسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ یادآور شد که با مجوزهای لازم و رعایت استانداردهای معین در مسیر مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حرکت کنند تا به کشور خدمتی شود.

هزینه‌های رقابتی درمان مدیریت شود

هاشمی- معاون گردشگری سلامت هلال احمر- نیز در این نشست به برخی مشکلات حوزه ویزای درمانی و هزینه‌های رقابتی کشورهای فعال در این حوزه و اهمیت مدیریت آن‌ها برای توسعه این حوزه پرداخت و یادآور شد: مجموعه‌های دانشگاهی با توجه به تخصص و دغدغه‌های موجود می‌توانند بازوی اجرایی قابل اعتماد وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند که در صورت پشتیبانی و هدایت صحیح نتایج خوبی عاید کشور خواهد شد.

قدمی برای حذف سوءاستفاده‌های نابجای سودجویان گردشگری سلامت

پروانه پرچکانی- مدیرعامل موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ- در ادامه این نشست گفت: بر اساس آمار سال ۲۰۱۶ درآمد بازار گردشگری پزشکی ۴۳۹ میلیارد دلار بوده و گفته می‌شود که هر سال ۱۱ میلیون نفر برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و بر اساس آمار منتشره پیش‌بینی می‌شود، رشد این بازار روند صعودی خود را ادامه داده و سالانه ۲۵ درصد رشد داشته باشد که نشان از اهمیت اقتصادی و اشتغال‌زایی این حوزه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اشتغال در کشور و ارائه خدمات مناسب به گردشگران خارجی و توان دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه گردشگری، این موسسه با رویکرد کارآفرینی واشتغال‌زایی و داشتن دغدغه‌هایی در حوزه سوء‌استفاده نابجای سودجویان، به مخاطره افتادن خوشنامی پزشکان ایرانی و نگرانی از بین رفتن مزیت رقابتی کشور، به سهم خود در حوزه ارائه خدمات سلامت و تسهیگری تخصصی ورود کرده است.  

پرچکانی افزود: موسسه توسعه پایدار گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، با هدف مشارکت فعال در این حوزه به ارائه خدمات تخصصی گردشگری سلامت از طریق جذب دانش آموختگان متعهد و متخصص دانشگاهی در حوزه گردشگری، کارورزان و خبرگان مهارتی پرداخته است و با ایجاد شبکه راهنمایان تخصصی گردشگری سلامت، شبکه مترجمین، شبکه مراکز درمانی داخلی، شبکه اقامتگاه‌ها، شبکه ارائه خدمات ویزایی و گردشگری و شبکه‌های بازاریابی خارجی و ایجاد دپارتمان‌های پنجگانه زیرساخت‌های لازم را برای آغاز فعالیت اجرایی خود را آماده کرده است.

او همچنین درباره‌ی فعالیت‌های اجرایی این موسسه، به در درسترس بودن سامانه سلامت ۵ زبانه (فارسی، انگلیسی، عربی، کردی، ترکی استانبولی) در ۵ حوزه "ناباروری"، "چشم پزشکی"، "سلول درمانی" و "پوست"، "دندانپزشکی" و "اسپا و آبگرم" اشاره کرد و به اهمیت خلاقیت موجود درحوزه ویدئومارکتینگ سلامت و پزشکی ایران در سامانه سلامت این موسسه پرداخت و بخشی از شبکه‌های شکل گرفته را تشریح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha