رئیس مركز سلول درمانی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینكه حدود 2 درصد از مطالعات بالینی سطح دنیا در این مركز انجام می‌شود، گفت:چسب بافتی و سرم درمانی از خون بند ناف برای اولین بار در دنیا تولید كردیم.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس، ناصر اقدم رئیس مركز سلول درمانی پژوهشگاه رویان صبح امروز در یك نشست خبری گفت: تحقیقاتی در زمینه سلول‌های بنیادی از سال 82 در پژوهشگاه رویان آغاز شد و سال 87 توانستیم این تحقیقات را به بالین برسانیم.

وی افزود: كارهای بالینی با 2 مطالعه در زمینه بیماری‌های قلبی و پوستی در پژوهشگاه رویان آغاز شد و هم اكنون 28 تحقیق در زمینه سلول درمانی را در این مركز در حال انجام داریم.

وی گفت: نخستین مركز سلول درمانی كشور 14 دی سال 87 همزمان را سومین سالگرد درگذشت كاظمی آشتیانی افتتاح شد كه هم اكنون حدود 2 درصد از مطالعات بالینی دنیا در این مركز انجام می‌شود.

رئیس مركز سلول درمانی پژوهشگاه رویان افزود: اولویت‌های تحقیقاتی ما در زمینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های استخوانی، گوارشی و كبدی، پوستی، چشمی و عصبی هستند.

*بزرگ‌ترین مطالعات سلول درمانی قلب منطقه در ایران انجام می‌شود

اقدم گفت: در حا حاضر یكی از بزرگ‌ترین مطالعات سلول درمانی قلب دنیا و منطقه در این مركز انجام می‌شود و نزدیك به 140 نفر را وارد این مطالعات می‌كنیم.

وی ادامه داد: 100 بیمار را با استفاده از این روش درمان كرده‌ایم كه درمان 27 بیمار با قطعیت به انجام رسیده و نتایج این مطالعات در مجلات معتبر علمی دنیا منتشر شده است.

رئیس مركز سلول درمانی رویان گفت: ما در این روش سلول‌های بنیادی را به بیمار تزریق می‌كنیم كه این كار به طور محسوس میزان بقا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تحقیقاتی كه در این مركز در زمینه عروق در حال انجام است گفت: مطالعاتی را از 5 سال قبل آغاز كردیم كه بیش از 70 درصد موفق شدیم مانع قطع عضو در افرادی كه باید عضو خود را قطع می‌كردند، شدیم.

اقدم با اشاره به تحقیقات در زمینه استخوان و غضروف گفت: با استفاده از سلول درمانی باعث ترمیم سریع‌تر بیماری‌های استخوانی در بیمارانی كه امكان جوش خوردن استخوان‌ها بسیار كم بود، شدیم.

وی افزود: هم اكنون مطالعات بالینی بیماری‌های آرتروز و نكروز سرفمور آغاز شده است.

*بیش از 25 بیمار مبتلا به ویتیلیگو با سلول‌های بنیادی درمان شده‌اند

اقدم گفت: تحقیقاتی را آغاز كرده‌ایم كه در آن 90 تا 100 بیمار وارد می‌شوند و به آن‌ها سلول‌های بنیادی را تزریق می‌كنیم و این تزریق به افرادی كه نیاز به پیوند كبد دارند، كمك می‌كند تا فرصت پیوند مناسب را پیدا كنند.

وی با اشاره به تحقیقات در زمینه بیماری‌های پوستی تصریح كرد: در این مطالعات موفق به درمان بیش از 250 بیمار مبتلا به ویتیلیگو شدیم.

اقدم خاطرنشان كرد: سلول درمانی امید زیادی به بیماران پوستی كه دچار سوختگی شده‌اند می‌دهد و ما با استفاده از این روش چین و چروك‌های پوست را می‌توانیم تا حد قابل توجهی برطرف كنیم.

*چسب بافتی و سرم درمانی از خون بند ناف برای اولین بار در دنیا تولید شد

وی در زمینه تحقیقات در زمینه بیماری‌های چشمی گفت: مطالعه جدیدی را آغاز كرده‌ایم كه از مخاط دهان سلول بگیریم و برای درمان قرنیه چشم از این سلول استفاده كنیم.

رئیس مركز سلول درمانی افزود: تحقیقات جدیدی را برای بیماران مبتلا به فلج مغزی و بیماران MS شروع كردیم.

وی با اشاره به تولید 9 محصول استاندارد گفت: برای اولین بار در كشور موفق به تولید سلول كشت شده استاندارد برای استفاده در مطالعات بالینی و همچنین موفق به تولید لیز پلاستیكی برای ترمیم شدیم.

اقدم یادآور شد: چسب بافتی تولید شده از خون بند ناف را نیز برای اولین بار در جهان تولید كرده‌ایم كه در جراحی‌ها كاربرد دارد و همچنین برای نخستین بار در دنیا سرم درمانی را از خون بند ناف تولید كردیم كه این سرم به صورت قطره چشمی است و برای رفع التهاب چشم استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha