چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 229070

اگر همواره احساس خستگی، فرسودگی، یا عدم انرژی کافی دارید، بدن شما به طور قطع در تلاش است تا اعلام کند مشکلی وجود دارد.

وقتی بدن خود را نادیده می گیرید!

سلامت نیوز: اگر همواره احساس خستگی، فرسودگی، یا عدم انرژی کافی دارید، بدن شما به طور قطع در تلاش است تا اعلام کند مشکلی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، بدنی سالم آن چیزی است که همه ما دوست داریم در اختیار داشته باشیم. متاسفانه، بسیاری از ما اغلب با کار، خانواده، و تعهدات دیگر آنچنان مشغول می شویم که سلامت بلند مدت خود را فراموش کرده و از اولویت های اصلی ما خارج می شود. اما خوشبختانه بدن می تواند با ما صحبت کند، حتی اگر همواره به آن گوش ندهیم.

به گزارش "پاور آو پازیتیویتی"، هنگامی که بدن بروز نشانه های آشفتگی را آغاز می کند، اختصاص زمان برای گوش دادن به آن چه بیان می کند و بررسی این که به چه تغییراتی در سبک زندگی خود نیاز داریم، اهمیت دارد. بدون تردید، نادیده گرفتن بدن روشی است که افت سطح سلامت جسمانی و روانی را به همراه خواهد داشت. آشنایی با نشانه هایی که بدن برای هشدار دادن به ما استفاده می کند و انجام تغییرات بر اساس آن چه نیاز دارد به جای نادیده گرفتن های پی در پی می تواند سلامت شما را تضمین کند.

دمای پایین بدن

همان گونه که می دانید، دمای بدن سالم حدود 97.8 درجه فارنهایت (36.5 درجه سلسیوس) با حدود یک درجه حاشیه در سمت بالاتر است. هر دمایی بیشتر از 99.4 درجه فارنهایت (37.4 درجه سلسیوس) به طور معمول به عنوان تب در نظر گرفته می شود، که باید به آن رسیدگی شود. با این وجود، دمای بدن کمتر از 97.8 درجه فارنهایت نیز می تواند نشان دهنده این باشد که بدن با کمبود جدی انرژی مواجه است.

دمای پایین بدن می تواند نشانه ای از سوخت و ساز کند و یا اختلال در عملکرد تیروئید باشد. دمای پایین بدن محیط خوبی را برای ویروس ها و عفونت های مزمن ایجاد می کند و نشانه ای از انحطاط و مرگ سلولی تدریجی است.

از این رو، اگر دمای بدن شما به طور مداوم یک یا دو درجه کمتر از سطح عادی است، بهتر است این شرایط را با پزشک خود مطرح کرده تا دلیل دقیق آن مشخص شود.

خستگی مزمن

اگر همواره احساس خستگی، فرسودگی، یا عدم انرژی کافی دارید، بدن شما به طور قطع در تلاش است تا اعلام کند مشکلی وجود دارد. زمانی که به میزان کافی استراحت می کنید، اما همچنان با احساس خستگی مواجه هستید، رژیم گرفتن می تواند یکی از دلایل این شرایط باشد. یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدارت پایین به معنای آن است که بدن به میزان کافی انرژی دریافت نمی کند تا نیازهای تغذیه ای روزانه خود را تامین کند. همچنین، احساس خستگی مزمن می تواند نشانه ای از سطوح پایین قند خون باشد.

بی خوابی یا خواب بی کیفیت

آیا در به خواب رفتن مشکل دارید؟ به رغم این که خستگی تمام وجود شما را فرا گرفته اما هرچه تلاش می کنید به خواب نمی روید؟ این نشانه ای از بی خوابی است و به معنای آن است که بدن تهی از سوخت شده و استرس تنها چیزی است که شما را بیدار نگه می دارد. در کنار بی خوابی، بیدار شدن های مداوم از خواب یکی دیگر از مواردی است که نشان می دهد بدن به کمک نیاز دارد. با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

گوارش ضعیف

زمانی که بدن با مشکل مواجه است، بررسی شرایط گوارش و نشانه هایی که در این زمینه وجود دارند، اهمیت دارد. اگر همواره احساس نفخ دارید، یا با نشانه های دیگری مانند اسهال یا یبوست مواجه هستید، این به معنای وجود مشکل در گوارش است. اگر بدن توانایی تجزیه و استفاده از مواد مغذی غذاهای مصرفی شما را نداشته باشد، شاید زمان آن فرا رسیده تا درباره خوراکی های مصرفی خود تجدید نظر کنید.

ناتوانی در کاهش وزن

اگر در کاهش وزن دچار مشکل هستید، این می تواند نشانه ای از بروز مشکل در بدن باشد. امروزه رژیم های غذایی مختلفی در دسترس هستند، اما ممکن است شما روشی را انتخاب کرده باشید که برای سلامت‌تان مضر است یا به گونه ای اشتباه این رژیم غذایی را دنبال می کنید و در کل نیازهای وافعی بدن خود را نادیده می گیرید.

اگر نمی توانید وزن کم کنید و دلیل ان برای شما مشخص نیست، این که آیا یک بیماری های زمینه ای موجب بروز مشکل وزنی در شما شده است یا خیر را باید بررسی کنید.

زمانی که بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند از کاهش وزن جلوگیری می کند زیرا در تلاش برای محافظت از خود است. اگر مواد مغذی به میزان کافی در اختیار بدن قرار نگیرند، بدن فکر می کند که شما به میزان کافی غذا نمی خورید. اطمینان حاصل کنید که بدن به میزان کافی آن چه نیاز دارد را دریافت می کند.

اگر نمی توانید نیازهای بدن خود را تشخیص دهید همواره می توانید با مراجعه به پزشک یا یک متخصص تغذیه مشکل خود را برطرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha