نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بالا و یا حتی اندکی بیش از نرمال بودن سطح یک هورمون تیروئید به نام FT4 ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی با افزایش هورمون تیروئید

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بالا و یا حتی اندکی بیش از نرمال بودن سطح یک هورمون تیروئید به نام FT4 ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، نتایج مطالعه محققان هلندی نشان می دهد که غده کوچک تیروئید تاثیر زیادی بر سلامت قلب دارد.
محققان دانشگاه اراسموس در روتردام در جریان این مطالعه متوجه شدند که افراد میانسال و مسن تر که سطح هورمون تیروئید در خون آنها بالاست، با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و مرگ و میر روبرو هستند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،این محققان متوجه شدند که بالا بودن هورمون تیروئید موسوم به تیروکسین آزاد یا FT4 احتمال رسوب کلسیم را در عروق کرونر قلب افزایش می دهد و همچنین با افزایش 87 درصدی خطر ابتلا به سکته قلبی یا سکته مغزی و افزایش دو برابری مرگ و میر ناشی از یکی از این بیماری ها، ارتباط دارد.
به گفته محققان، سطوح بالای FT4 نشانه بیش فعالی تیروئید است، این هورمون در غده تیروئید که در جلوی گردن قرار دارد، تولید می شود و به کنترل میزان مصرف انرژی توسط بدن کمک می کند.


محققان گفتند یافته های ما نشان می دهد که اندازه سطح FT4 می تواند به شناسایی افرادی که در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های آترواسکلروز قرار دارند، کمک کند.
نتایج این مطالعه روز 31 اکتبر (9 آبان) در مجله Circulation Research منتشر شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهزا هوش اوری ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 0
    باید امارهای افراد مبتلا به تیرویید راازمایشگاه های کل کشور گرفته شود ... زیرا امروز هرکس برای ازمایش تیرویید می رودیا پرکار ی تیروید دارد یا کم کاری .باید علت ان مشخص شود .این وظیفه وزارت بهداشت و درمان است تا قبل از اینکه این بیماری اپیدمی نشده .راه علاج را پیدا کنید