عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از بررسی وضعیت سلامت سبزیجات و صیفی‌جات مزارع شهر ری خبر داد و گفت: در صورت مشاهده تخلف قطعا به شهروندان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از بررسی وضعیت سلامت سبزیجات و صیفی‌جات مزارع شهر ری خبر داد و گفت: در صورت مشاهده تخلف قطعا به شهروندان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ناهید خداکرمی در خصوص وضعیت سلامت مزارع شهر تهران گفت: شهرداری، شورای شهر تهران و وزارت بهداشت درگیر این مساله هستند و به نظر می رسد سبزیجاتی که در جنوب تهران و در محدوده شهر ری تولید می شود، کیفیت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه گویا این سبزیجات از آب فاضلاب و پسماندها آبیاری می‌شوند، اظهار کرد: در قالب یک تیم متشکل از متخصص پایش آزمایشگاه های مختلف، برخی از اعضای شورای شهر تهران و شهردار منطقه از مزارع بازدید و از کانال های مربوطه، خاک، سبزیجات و آب منطقه نمونه برداری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: این نمونه برداری ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از نظر مواد آلاینده مثل مواد نیتریت، مواد شیمیایی و همچنین فلزات سنگین آنالیز شوند.

خداکرمی از ارسال این نمونه برداری ها به دو آزمایشگاه متفاوت خبر داد و گفت: اگر این سبزیجات از نظر سلامت مشکل داشته باشند، به طور  قطع به شهروندان اطلاع رسانی خواهیم کرد تا از آلودگی سبزیجات مطلع شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ از آنجایی که همه در آلودگی آبی که به مزارع می رسد، سهیم هستیم از مردم می‌خواهیم دیده بان سلامت خود باشند. در معابر زباله نریزند و اگر موردی مشاده کردند، سریعا اطلاع دهند.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا آبی که به مزارع می رسد را تصفیه کنیم؛ چراکه در بحث آب و غذا بسیار جدی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha