یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: برخی داروها ممکن است در لیست بیمه‌ای قرار نداشته باشند اما در لیست دارویی وزارت بهداشت ثبت شده باشند. البته در مورد برخی بیماری‌ها هم متاسفانه خاص شناخته نمی شوند که در تلاشیم این کار انجام شود.

بیمه‌ها توان پاسخگویی به همه داروها را ندارند

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: برخی داروها ممکن است در لیست بیمه‌ای قرار نداشته باشند اما در لیست دارویی وزارت بهداشت ثبت شده باشند. البته در مورد برخی بیماری‌ها هم متاسفانه خاص شناخته نمی شوند که در تلاشیم این کار انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،منوچهر جمالی ، درباره اینکه داروی بیماران "اس ام ای" در لیست دارویی وزارت بهداشت نیست و بیماران با مشکل بسیاری مواجه هستند، اظهار داشت: برخی داروها در فارماکوپه دارویی ایران وجود دارد و بیمه‌ها هم آنها را پوشش می دهند.

وی افزود: برخی داروها هم که خارجی هستند و برای برخی بیماری‌ها تجویز می شوند، براساس تقاضایی که پزشکان دارند از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست می شود تا تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین بیان کرد: اما متاسفانه برخی بیمه‌ها قدرت و توان پاسخگویی به همه داروها را ندارد. اما تمام داروهایی که در ایران تولید می‌شود و حتی برخی داروهای خارجی در لیست دارویی وزارت بهداشت وجود دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس در پایان اظهار ادشت: ممکن است برخی داروها در لیست بیمه‌ای قرار نداشته باشند اما قاعدتا در فارماکوپه دارویی هستند. البته برخی بیماری‌ها هم وجود دارند که به عنوان بیماری خاص شناخته نشده‌اند و ما در تلاش هستیم که این کار انجام شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha