عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در هشدار به مسئولان نسبت به احتمال تبدیل استان خوزستان به صحرای نمک در آینده‌ای نزدیک، گفت: مسئولان باید از خواب غفلت بیدار شوند چراکه طبیعت منتظر اتخاذ تصمیمات آنها نمی‌ماند.

خطر جدی بروز طوفان نمک کشور را تهدید می‌کند

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در هشدار به مسئولان نسبت به احتمال تبدیل استان خوزستان به صحرای نمک در آینده‌ای نزدیک، گفت: مسئولان باید از خواب غفلت بیدار شوند چراکه طبیعت منتظر اتخاذ تصمیمات آنها نمی‌ماند.

به  گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،مجید ناصری‌نژاد، با ابراز نگرانی از آغاز زودهنگام پدیده ریزگردها در استان خوزستان گفت: مسئولان تاکنون نه تنها راهکاری در جهت رفع این مشکل ارائه نداده‌اند، بلکه قادر به پیش‌بینی زمان بروز این قبیل وقایع طبیعی هم نیستند؛ کمااینکه پیش از این تاریخ بروز ریزگردها در زمستان آغاز می‌شد، اما امسال دو ماه زودتر این اتفاق افتاده است، که نشان می‌دهد خطر در این منطقه جدی است، چراکه تداوم آن سلامت مردم را به خطر انداخته و موجب تخریب محیط زیست خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولتمردان باید برای رفع مشکلات زیست محیطی جنوب کشور به طور جدی ورود پیدا کرده و به ارائه راهکاری بپردازند که نتیجه آن ملموس باشد، ادامه داد: هم‌اکنون مسئولان فعال در حوزه محیط زیست باید برای رفع مشکلات این بخش وقت بگذارند و از نزدیک به بررسی جزییات آن بپردازند و تنها به عنوان یک مساله روزمره به آن نگاه نکنند.

وی با یادآوری اینکه نمایندگان استان خوزستان از سال 83 تاکنون مشکلات زیست محیطی این منطقه را به دولت گوشزد کرده و مدام در حال هشدار دادن هستند، افزود: بی‌تردید رفع مشکلات زیست محیطی تنها با اخطار نمایندگان مجلس حل نمی‌شود، چراکه مسئولان گوش شنوایی برای توجه به این مسائل ندارند و این در حالی است که، در شرایط کنونی با بحران جدی در این حوزه مواجه هستیم، که نیازمند توجه ویژه دولت است.

ناصری‌نژاد تاکید کرد: هم‌اکنون میلیاردها تومان از بودجه کشور برای حوضه آبریز و انتقال آب از سرشاخه‌ها هزینه می‌شود و نتیجه آن نیز نامشخص است و اگر تنها بخش اندکی از این بودجه را برای رفع مشکلات زیست محیطی استان خوزستان هزینه کنیم و آب را به صورت عادلانه توزیع کرده و وضعیت تالاب‌ها و نخلستان‌ها را در نظر بگیریم، همه مشکلات موجود در این بخش برطرف خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام هشدار نسبت به خطر جدی بروز طوفان نمک که محیط زیست کشور را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در این شرایط نمی‌توان خطر ناشی از وجود ریزگردها را نادیده گرفت، و این در حالی است که، رئیس جمهور برغم وعده‌هایی که در این خصوص در سفر خود به این استان داده بود، تاکنون اقدام جدی در این حوزه انجام نداده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید وارد میدان شود

ناصری با یادآوری اینکه مسئولان حفاظت محیط زیست باید از خواب غفلت بیدار شوند، خاطرنشان کرد:  وقت آن رسیده که آقای کلانتری به صورت عملیاتی وارد میدان شده و برای رفع مشکلات محیط زیست کشور برنامه ارائه دهد و تنها به بیان "انشالله اقدام خواهیم کرد" بسنده نکند؛ چراکه طبیعت منتظر اتخاذ تصمیمات مسئولان نمی‌ماند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، بیان کرد: هم‌اکنون در این استان، مراتع، مزارع و نخلستان‌ها در حال نابودی بوده و تالاب‌ها هم روبروز خشک‌تر می‌شود و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، تا سه سال آینده، تالابی در این منطقه نداشته و خوزستان به یک صحرای نمک وسیع تبدیل خواهد شد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha