به عنوان یک زوج، باید بتوانید تیمی کار کنید و با همفکری برای زندگی خود تصمیمگیری کنید. به این معنا که با اینکه هنوز هم یک نفر هستید ولی دیگر نباید در پی نمره یک بودن باشید. ببینید می‌توانید با این امر کنار بیایید.

۱۰ سوالی که باید پیش از ازدواج پاسخ آنها را پیدا کنید

سلامت نیوز: به عنوان یک زوج، باید بتوانید تیمی کار کنید و با همفکری برای زندگی خود تصمیمگیری کنید. به این معنا که با اینکه هنوز هم یک نفر هستید ولی دیگر نباید در پی نمره یک بودن باشید. ببینید می‌توانید با این امر کنار بیایید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، ازدواج مهم‌ترین گام زندگی است ولی متاسفانه همیشه مطابق رویاهای ما محقق نمی‌شود. اگر به فکر ازدواج هستید، عاقلانهتر آن‌ است که پیش از آمادگی، به سرعت وارد عمل نشوید. با اینکه منظور ما تاخیر انداختن در این امر زیبا نیست، ولی قبل از آن باید پاسخ ۱۰ پرسش زیر را پیدا کرده باشید:


۱.آیا می‌توانید بقیه عمر خود را با فرد مورد نظر سر کنید؟

ازدواج امری همیشگی است، آیا آمادگی گذراندن مابقی عمرتان، با فرد موردنظر را دارید؟ این به معنای متعهد شدن و شامل تمام دوران بیماری، پیری، و فراز و نشیب‌های زندگیست. این تعهد چنان بزرگ است که نمی‌توان آن را سرسری گرفت.


۲. آیا اهدافتان یکیست؟

آیا هردوتان بخاطر این ازدواج از یک رویا صرف نظر می‌کنید؟ در اینصورت باید مطمئن شوید که بعدا دچار تاسف نخواهید شد. این یعنی باید اهدافتان هم‌خوانی داشته باشند. مثلا هردوتان دوستدار سفر باشید، و یا هر دو خواهان تشکیل خانواده باشید.


۳. آیا با او ازدواج می‌کنید چون دوستش دارید یا صرفا می‌خواهید ازدواج کنید؟

جزو آنهایی نباشید که به این خاطر ازدواج می‌کنند چون «شتریست که در خونه همه می‌خوابه»، و یا «آخه همه دوستام هم ازدواج کردن». شما باید به خاطر عشقی که به فرد مورد نظر دارید و بخاطر رسیدن به شادی هرچه بیشتر، اقدام به ازدواج کنید.


۴. می‌توانید متعهد بمانید؟

مساله مهم بعدی تعهد است. طلاق مساله دردناکی است، پس مطمئن شوید که نسبت به تعهدات ازدواج می‌توانید ۱۰۰ درصد پایبند بمانید. مادامی که به این امر شک دارید، نباید به ازدواج اقدام کنید.


۵. آیا می‌توانید تیمی کار کنید؟

به عنوان یک زوج، باید بتوانید تیمی کار کنید و با همفکری برای زندگی خود تصمیمگیری کنید. به این معنا که با اینکه هنوز هم یک نفر هستید ولی دیگر نباید در پی نمره یک بودن باشید. ببینید می‌توانید با این امر کنار بیایید.


۶. در مورد مسایل اقتصادی تفاهم دارید؟

مسایل مالی بسیار مهماند. بزرگترین دلیل طلاق، امروزه چیزی غیر از امور مادی نیست. پس پیش از ازدواج باید در مورد مدیریت مالی زندگی به توافق برسید. مثلا آیا به حساب مشترک، و یا هزینههای مشترک معتقدید؟ به قول قدیمی‌ترها، پیش از هر اقدامی، حتما سنگ‌ها را وابکنید.


۷. آیا اعتقادات و باورهای شما همساناند؟

آیا از اعتقادات مذهبی و باورهای ریشهدار فرد موردنظر مطلعاید؟ امکانش هست که تابحال در گفتگوهای خود متوجه این امر نشده باشید، درحالی‌که همین موارد می‌توانند در آینده مسالهساز شوند. حتی اگر درحال حاضر، طرفتان پیرو مذهب خاصی نباشد، این امر را جدی بگیرید.


۸. آیا قادر به رفع اختلافات هستید؟

آیا هر دوی شما قادر به این کار هستید؟ آیا با هم‌فکری هم مساله را رفع می‌کنید یا آتش جریان را تندتر می‌کنید؟ در هر زندگی جروبحث پیش میاید، اما اینکه بتوانید چگونه آن را مهار کنید، بخشی از یک زندگی شاد و موفق است.


۹. در راه آمدن با خانواده‌ها چقدر موفقاید؟

بعد از ازدواج، خواهناخواه، عضوی از خانواده همسر خودتان می‌شوید. بنابراین یکی از ملاحظات بعد از ازدواج این‌ است که بخشی از اوقات خود را طی موقعیت‌های مختلف با خانواده او سپری کنید.


۱۰. آیا ۱۰۰ درصد طالب این ازدواج هستید؟

اگر در این زمینه هرگونه شکی به دل دارید، باید دلایل این شک را پیدا کنید و به سوالاتی بیشتر از ده مورد فوق پاسخ دهید. چون آخرالامر این دل شماست که باید گواهی به درستی تصمیمتان بدهد.
منبع:beautyandtips

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha