: مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: نخستین دوره دكترای سلامت در بلایا با حضور 17 دانشجو آغاز می‌شود همچنین اجرای طرح ارزیابی خطر در بیمارستان‌ها به زودی به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بیست‌وسومین سمینار سلامت در بلایا و فوریت‌ها امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد.

علی اردلان، مشاور معاون بهداشتی و سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایای این وزارتخانه در این سیمنار با بیان اینكه سالانه 3 تا 4 هزار نفر در كشور بر اثر بلایا جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: كاهش و كنترل خطر بلایا با كاهش آسیب‌پذیری و افزایش آمادگی امكانپذیر است.

وی گفت: در بخش‌ فعالیت‌های پیش از بلایا، آموزش عمومی مردم، آموزش تخصصی كاركنان شبكه سلامت و اورژانس، توجه به ایمن‌سازی سازه‌ها نظیر خودرو، ساختمان، جاده و در بخش عكس‌العمل فرماندهی كنترل و ارزیابی سریع اطلاعات و امدادرسانی، جست‌وجو و نجات مورد توجه است.

اردلان با بیان اینكه 30 مخاطره (بلا) جان انسانها را تهدید می‌كند، افزود: بر اساس اعلام سازمان ملل در سال 2007 ، ایران در لیست كشورهای با مرگ بیش از 10 هزار نفر در حوادث طبیعی قرار داشت.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: شاخص سطح خطر در ایران 8 از 10 است و در دو دهه گذشته شیب مرگ در كشور كاهش داشته است. همچنین قرارگیری بعضی از صنایع نظیر پمپ بنزین در مجاورت منازل بسیار خطرناك است.

اردلان از ارتقاء سطح آموزش سلامت در بلایا در كشور خبر داد و گفت: نخستین دوره دكترای سلامت در بلایا با حضور 17 دانشجو آغاز می‌شود همچنین اجرای طرح ارزیابی خطر در بیمارستان‌ها به زودی به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha