رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونكنار گفت: متدینان كمتر دچار بیماری‌های روحی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس از حجت‌الاسلام محمدعلی ابراهیم‌نژاد ظهر امروز در جمع روحانیون و فعالان قرآنی شهرستان فریدونكنار اظهار داشت: مطالعات و تحقیقات ثابت كرده كه انسان‌های مومن و معتقد، همیشه قلب و باطن آرام‌تری دارند و كسانی كه به دین اعتقاد دارند كمتر دچار بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند.
وی تصریح كرد: در اسلام و قرآن بر خنده و شادی بسیار تاكید شده و برخلاف تصور عام قرآن را در مرام ترحیم كاربردی می‌دانند، قرآن عامل هدایت زنده‌هاست.
ابراهیم‌نژاد بیان داشت: خداوند شادی را دوست دارد و در قرآن انسان‌ها را به شاد بودن، اخلاق خوش، روی گشاده و تبسم دعوت و سفارش می‌كند.
وی افزود: اخلاق ناپسند در حریم خانواده آنقدر در نزد خداند مذموم است كه پیامبر اكرم فرمودند:« كسی كه با خانواده خود اخلاق ناپسند داشته باشد هنگام فوت دچار فشار قبر می‌شود».
ابراهیم‌نژاد با بیان اینكه بذله‌گویی با شاد بودن تفاوت دارد، بیان داشت: مطالعات و تحقیقات ثابت كرده كه انسان‌های مومن و معتقد، همیشه قلب و باطن آرام‌تری دارند و كسانی كه به دین اعتقاد دارند كمتر دچار بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند.
وی با اشاره به اینكه نماز از عواملی است كه شادمانی و طهارت را به انسان می‌بخشد، تصریح كرد: در صفات خداوند از رحمان و رحیم نام می‌بریم یعنی در طبع و ذات خداوند لطافت و مهربانی وجود دارد پس خداوند شادمان و مهربان است و انسان‌های مهربان و خوش خلق را دوست دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونكنار اشاره داشت: اسلام با شادی‌های كاذب مخالف است چراكه باعث زایل شدن عقل می‌شود كه خداوند با این امر مخالف است.
وی اظهار داشت: دعا انسان را به آرامش می‌رساند و چون انسان به‌وسیله دعا احساس می‌كند مستقیما احتیاجاتش را با خدا مطرح كرده و احساس ارتباط نزدیك‌تری با معبود می‌كند.
ابراهیم‌نژاد بیان داشت: آنچه را كه خداوند به واسطه دعا به انسان اعطا می‌كند نعمت است و آنچه كه از انسان دریغ می‌كند حكمتی نهفته در آن است كه گاه عقل ناقص بشری از فهم آن عاجز است.
وی تصریح كرد: حتی اگر بعضی دعاها بنا بر حكمت خداوند اجابت نشود، آن دعا به عنوان كفاره گناهان، از عذاب اخروی انسان كم می‌كند.
وی افزود: ممكن است این اعتقاد وجود داشته باشد كه سرنوشت انسان‌ها در روز ازل نوشته شده و مكتوب است اما دعاها و صدقه دادن و نیكی كردن با خلق خدا، می‌تواند سرنوشت از پیش نوشته شده انسان را تغییر بدهد.
وی یادآور شد: اعتقاد انسان به اینكه دعا در زندگی او تاثیر می‌گذارد یا نه، در اجابت‌شدن آن موثر است و هر چقدر انسان چیزی را بیشتر و با باور قلبی بیشتری بخواهد، بیشتر موجبات عنایت و اجابت پیدا می‌شود.
وی گفت: خداوند دعاهایی را كه در حق دیگران می‌شود بیشتر اجابت می‌كند و به واسطه خیری كه در آن نهفته است به خود شخص دعا كننده هم خیر و بركت می‌دهد و خواسته‌هایش را اجابت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha