رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه کار شرکتی با دستمزد کم در شان پرستاران نیست از بلاتکلیفی ۱۴ هزار پرستار در کشور خبر داد.

۱۴ هزار پرستار جویای کار هستند

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه کار شرکتی با دستمزد کم در شان پرستاران نیست از بلاتکلیفی ۱۴ هزار پرستار در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، علی محمد آدابی با اشاره به علت رغبت نداشتن پرستاران بی کار برای استخدام در غالب شرکتی، بیان کرد: به قطع و یقین کار شرکتی بدون وجود حداقل امنیت شغلی و داشتن حداقل میزان دستمزد و مسائل بیمه در شان   پرستارانی که چندین سال درس می خوانند و دوره های تئوری و عملی را با همه سختی ها و دقت هایش می گذرانند، نیست .

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات آماری جمع آوری شده در سازمان نظام پرستاری، هم اکنون 14 هزار پرستار جویای کار در ایران هستند و این در حالی است که طبق آخرین اطلاعات، بیمارستان های کشور  100 هزار نیروی پرستار کم دارند اما به علت وضعیت جذب شرکتی و مشکلات مالی و نبود جاذبه های شغلی، پرستاران تحصیل کرده کشورمان رغبتی برای جذب در مراکز درمانی به صورت شرکتی ندارند.

ضرورت جذب سالانه 8 الی  10 هزار دانشجوی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر ضرورت افزایش جاذبه های شغلی پرستاران در بیمارستان ها، افزود: اگر جاذبه هایی همچون امنیت شغلی، استخدام، شرایط پرداخت مناسب و سختی کار در مراکز درمانی ایجاد شود، به قطع و یقین همه پرستاران جویای کار و دارای مدرک رسمی ، جذب بیمارستان ها می شوند و به خوبی برای همه دردمندان ارائه خدمت می کنند.

آدابی همچنین یاد آورشد: با ایجاد جاذبه های شغلی پرستاری در بیمارستان ها علاوه بر مشغول به کار شدن پرستاران جویای کار می توان سالانه با آموزش و جذب هشت الی  10 هزار دانشجوی پرستاری، هم مشکل کمبود نیروی متخصص پرستاری در بیمارستان ها رفع شود وهم نگرانی از کمبود نیروهای جوان و پر انرژی از میان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha