قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قبلا معتادان بیشتر شیشه مصرف می کردند اما اکنون گل جایگزین شیشه شده است.

گل، جای شیشه را گرفت

سلامت نیوز: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قبلا معتادان بیشتر شیشه مصرف می کردند اما اکنون گل جایگزین شیشه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سردار علی مویدی افزود: امروز گل مصرف دوم جامعه معتادان ما را به خود اختصاص داده است، قبلا شیشه بود اما اکنون جایگزینی گل با شیشه اتفاق افتاده است.


وی ادامه داد: از مرحله شیوع شیشه بین معتادان عبور کردیم و مردم متوجه خطرات شیشه شدند و یک همکاری اجتماعی خوبی در جهت کاهش مصرف شیشه در جامعه اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: مصرف گل را هم باید با همکاری مردم، رسانه ها و تلاش مضاعف نظام و حاکمیت بتوانیم کنترل کنیم تا شاهد کاهش مصرف آن بین جوانان و نوجوانان باشیم.

سازمان بهزیستی کشور پیش از این اعلام کرده بود که درمصرف کنندگان مستمر، پس از تریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی 4.4 درصد رتبه دوم را دارد و اغلب مصرف کنندگان گل را مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها تشکیل می دهند.


گفتنی است براساس پیمایش ملی اعتیاد، 51.9 درصد مصرف کنندگان گل در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند. همچنین بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمان حاضر حدود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور بسر می برند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha