مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به موج جدید و گرد و غبار در کشور به هموطنانی که در مسیر کشور عراق هستند توصیه‌ کرد که از ماسک و عینک آفتابی استفاده کنند.

زائران اربعین صورت خود را هنگام گرد و خاک بپوشانند

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به موج جدید و گرد و غبار در کشور به هموطنانی که در مسیر کشور عراق هستند توصیه‌ کرد که از ماسک و عینک آفتابی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،  احد وظیفه  با اشاره به اینکه غلظت ذرات آلاینده و گرد و غبار در شهرهای مرزی و کربلا و نجف کمتر شده است، اظهار کرد: احتمال دارد فردا بعد ازظهر و پنج‌شنبه (۱۸ آبان) موج جدیدی از گرد و خاک تولید شود.

وی با بیان اینکه این سامانه گرد و خاک ضعیف است، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند روز پنج‌شنبه (۱۸ آبان) در شهرهای جنوبی عراق گرد و خاک تولید کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا و پس‌فردا بارش‌های ضعیفی در شمال عراق پیش‌بینی می‌شود و دما طی دو روز آینده به طور نسبی در فلات ایران و عراق کاهش پیدا می‌کند.

وظیفه در ادامه گفت: توصیه ما به هموطنان زائر این است که در مسیر پیاده‌روی در مناطق مرزی و در کشور عراق از ماسک استفاده کنند و یا روی صورت خود را بپوشانند. ذرات گرد و خاک درشت است و پوشاندن صورت بویژه بینی می‌تواند در برابر تنفس ذرات گرد و خاک تا حدودی محافظت کند درست بر عکس آلودگی‌های شهری که ماسک تاثیری بر نفوذ ذرات آلاینده به دلیل ریز بودن آن‌ها ندارد.

وی در پایان به زائران کربلا توصیه کرد که از عینک‌های آفتابی برای جلوگیری از آلودگی چشم بهره ببرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha