جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم تغذیه کشور در اعتراض به اقدام دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

عکس/ صندلی های ارشد تغذیه از قبل برای نورچشمی ها رزرو شده بود

سلامت نیوز: جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم تغذیه کشور در اعتراض به اقدام دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز،جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم تغذیه کشور در اعتراض به این گزینش غیرقانونی و ناعادلانه در روز یکشنبه ١٤ آبان ماه ساعت ٩:٣٠ با تعطیلی کلاس ها و مراکز کار خود در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.


اخیرا دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت عنوان آموزش ضمن خدمت تعدادی از کارشناسان تغذیه مشغول به کار در بیمارستان های این دانشگاه را بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وارد دوره تازه تاسیس کارشناسی ارشد تغذیه بالینی نموده است. طبق گفته مسولان دانشگاه، به این افراد مدرک معادل داده می شود و تنها از مزایای کارشناسی ارشد بالینی می توانند استفاده نمایند و اجازه شرکت در آزمون دکترا را نخواهند داشت در حالیکه طبق قانون مدرک معادل سال هاست که حذف شده و چنین قصدی پشتوانه قانونی ندارد.


طبق قانون ورود به دوره کارشناسی ارشد جهت بهره مندی از مزایای آن در هر رشته ای در وزارت بهداشت مستلزم شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و معرفی پذیرفته شدگان توسط سنجش پزشکی است که در این مورد افرادی از پیش انتخاب شده قصد دور زدن این قانون را دارند و این یعنی صندلی های مقطع ارشد دانشگاه که از قبل برای نورچشمی ها رزرو شده بود.


آموزش های ضمن خدمت برای کارکنان رسمی دارای برنامه مدونی است و به گونه ای طراحی می شوند که فعالیت پرسنل تحت تاثیر قرار نگیرد نه اینکه افراد را وارد دوره کارشناسی ارشد کنند.


اساتید معتقدند که برای ارتقای سطح علمی کارشناسان تغذیه لازم است کارگروهی متشکل از اعضای بورد تغذیه تشکیل شود و برنامه آموزشی متناسب با سطح علمی و وقت کارشناسان تغذیه تنظیم شود و سپس بر مبنای یک روال منظم کارشناسان تغذیه وارد دوره آموزش ضمن خدمت شوند و ارتقا علمی پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha