قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در ۴ سال گذشته نه تنها کاری برای پرستاران انجام ندادند، بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد شد.

در ۴ سال گذشته کاری برای پرستاران نکردند

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در ۴ سال گذشته نه تنها کاری برای پرستاران انجام ندادند، بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد شریفی مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری درباره نیجه مذاکرات با وزارت بهداشت برای پایان دادن به مشکلات جامعه پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری همیشه آماده مذاکره بوده و هیچ موقع این سازمان در را رو به مذاکره نبسته است. در 4 سال گذشته نه تنها کاری برای پرستاران انجام ندادند، بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد شد. به طور مثال طرح تربیت پرستار بیمارستانی یکی از این مسائل بود یا بحث بهیاری یک ساله از جمله مشکلاتی بود که به جامعه پرستاری اضافه شد.

او درباره طرح تربیت بهیاری یک‌ساله گفت: درباره این طرح با مسئولان وزارت بهداشت و هم مسئولان وزارت آموزش و پرورش مذاکراتی داشتیم که مشخص شد این طرح قانونی نیست. یعنی شرایط مدارس یا هنرستان‌های بهیاری این است که افراد با سیکل در مناطق محروم و درجایی که کمبود کادر پرستاری وجود دارد با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه و معاونت آموزشی در دوره‌های سه ساله کاردانش تحصیل کنند هم‌چنین این افراد حتما باید از 18 سالگی به این دوره‌ها ورود کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: در همین راستا برخی از مجتمع‌ها و مراکز آموزشی که فقط انگیزه مالی داشتند و از حمایت وزارت بهداشت برخوردار بودند افرادی را با این عنوان برای با شعارهای بهیاری جذب کردند اما در نهایت چون قانون به آنها اجازه فعالیت نداده بود؛ این مسئله در حال تعلیق است و این افرادی که جذب شدند در بلاتکلیفی هستند.

شریف مقدم درباره صلاحیت حرفه‌ای گفت: در ایران و همه دنیا پروانه مطب پزشکان توسط نظام پزشکی و صلاحیت حرفه‌ای نیز توسط سازمان نظام پرستاری صادر می‌شد اما صدور این موضوع به وزارت بهداشت واگذار شد این نیز یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده در حوزه پرستاری بود که امیدواریم در دولت دوازدهم پیگیری شود و با توجه به تغییرات ایجاد شده مشکلات جامعه پرستاری نیز کاهش یابد.

او تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری همواره از مذاکره با وزارت بهداشت استقبال می‌کند و ترجیح می‌دهد، مشکلات جامعه پرستاری را با پیگیری و مذاکره با وزارت بهداشت حل کند و این موضوع را خواستار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha