چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 230390

بررسی‌ها نشان می‌دهد سریع غذا خوردن ممکن است موجب افزایش وزن شود.

سریع غذا خوردن موجب افزایش وزن می‌شود

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد سریع غذا خوردن ممکن است موجب افزایش وزن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است سریع غذا خوردن موجب افزایش سایز دور کمر می‌شود و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی را تشدید کند.

در این بررسی پزشکان ژاپنی به مطالعه روی بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک دوره پنج ساله پرداختند و بر ارتباط بین سریع غذا خوردن و ابتلا به سندرم متابولیک متمرکز شدند.

متخصصان روی پنج فاکتور خطرزای بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی مطالعه کردند که شامل فشار خون بالا، تری گلیسرید، قند خون بالا، پایین بودن سطح کلسترول خوب و بالا رفتن اندازه دور کمر می‌شود.

در این بررسی روی ۱۰۸۳ نفر که ۶۴۲ تن از آنان مرد بودند و به طور میانگین ۵۱ سال داشتند آزمایشاتی انجام شد. در شروع این مطالعه در سال ۲۰۰۸ در هیچ یک از این افراد علائم سندرم متابولیک مشاهده نشد.

در مدت پنج سال ۸۴ نفر از این افراد دچار سندرم متابولیک شدند. در مجموع آشکار شد که سریع غذا خوردن با افزایش وزن، بالا رفتن قند خون، افزایش سطح کلسترول بد و بیشتر شدن اندازه دور کمر مرتبط است.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، همچنین افرادی که تند غذا می‌خورند در مقایسه با افرادی که سرعت غذا خوردن آنان معمولی است بیشتر احتمال دارد دچار سندرم متابولیک شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha