پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 230543

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه گفت: خوشبختانه تمام تجهیزات و اقلام دارویی مورد نیاز افراد حادثه دیده تأمین شده و با کمبود دارو و تقلام پزشکی مواجه نیستیم.

کمبود دارو و اقلام پزشکی نداریم

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه گفت: خوشبختانه تمام تجهیزات و اقلام دارویی مورد نیاز افراد حادثه دیده تأمین شده و با کمبود دارو و تقلام پزشکی مواجه نیستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه در بیمارستان فیروزگر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهارداشت: از آنجا که پس از وقوع حادثه با کمبود امکانات در مرکز استان کرمانشاه مواجه بودیم تعداد زیادی از مجروحان برای درمان به استان‌های مختلف از جمله تهران منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه با ورود تمام مدیران، پزشکان و پرستاران به صحنه درمان حادثه‌دیدگان زلزله روند درمان این افراد به خوبی پیش می‌رود و افراد حادثه دیده از این روند رضایت دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از این افراد نیازمند 2 یا 3 عمل جراحی هستند که با تلاش پزشکان این اعمال در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد. همچنین هزینه درمان تمام این مصدومان را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند و این افراد نباید نگران این موضوع باشند.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه مردم زلزله زده در حوزه بهداشت و درمان دغدغه کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارند و مکانیزمی پیش‌بینی شده است که تا پایان سال به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه وضعیت مصدومان به میزان آسیب‌دیدگی آنها مرتبط است، گفت: در 48 ساعت اول وقوع حادثه تمام پرستاران و پزشکان با همه توان خود اقدام به کمک‌رسانی کردند و این حس به مردم القاء شد که پزشکان در کنار آنها هستند، امیدواریم که با این تلاش شبانه‌روزی بتوانیم ظرف 2 هفته آینده بیماران حادثه دیده را مرخص کنیم.

وی در پایان گفت: بیمارانی که احساس شود به دلیل ازدحام جراحی آنها بیش از یک روز طول خواهد کشید به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شوند. خوشبختانه از لحاظ تجهیزات و اقلام دارویی کمبودی وجود ندارد و بخشی از این اقلام توسط پزشکان و پرستاران اهداء و به دست مردم مناطق زلزله زده رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha