رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا مستمری 118 معلول جدید شناسایی شده و 800 معلول پشت نوبتی مناطق زلزله زده تا پایان سال به صورت دو برابر پرداخت شود.

مستمری معلولان مناطق زلزله زده دو برابر شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا مستمری 118 معلول جدید شناسایی شده و 800 معلول پشت نوبتی مناطق زلزله زده تا پایان سال به صورت دو برابر پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری درباره گزارش اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده افزود: اغلب معلولان شناسایی شده جدید در مناطق زلزله زده کرمانشاه، دچار قطع عضو شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون 14 میلیارد و 500 هزار تومان کمک غیرنقدی و 450 میلیون تومان کمک نقدی از حوزه مشارکت‌های مردمی برای کمک‌رسانی به مناطق‌ زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین 20 گروه پنج نفره مداخلات حمایت های اجتماعی و روانی موسوم به محب در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و تا پایان سال در منطقه حضور خواهند داشت.


محسنی بندپی اضافه کرد: تیم مشاوره های بهزیستی تاکنون دو هزار و 360 نفر ساعت، خدمات ارائه داده اند.
وی خاطرنشان کرد: کمک های نقدی بیشتر لازم داریم چراکه مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده حتی تتمه حساب بانکی هم ندارند و علاوه برآن برای تجهیز مراکز حمایت اجتماعی و روانی و توانبخشی در مناطق زلزله زده به اعتبار نیاز دارد.


محسنی بندپی، اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را نیز کانکس، والور نفتی و نایلون برای جلوگیری از نفوذ آب به مناطق مورد اسکان زلزله زده، عنوان کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده با اولویت شهرستان سرپل ذهاب انجام شد و شناسایی افراد معلول و ضایعه نخاعی همچنان ادامه دارد؛ تاکنون 20 نفر دچار ضایعه نخاعی در مناطق زلزله زده ، شناسایی شده اند.
محسنی بندپی افزود: 62 خودروی شاسی بلند برای گذر از مناطق صعب العبور نیز از استان البرز به مناطق زلزله زده ، اعزام شده است.
وی در مورد اسکان همراهان آسیب دیدگان مناطق زلزله زده بستری در بیمارستان های تهران و کرج، نیز گفت: 20 نفر از همراهان در استان البرز اسکان داده شدند و به 38 نفر نیز بعد از ترخیص از بیمارستان ، لوازمی مانند چادر و پتو و مواد غذایی و بهداشتی جهت برگشت ، اعطا شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: 9 کانکس برای راه اندازی مهدکودک در مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است و اداره بهزیستی سرپل ذهاب نیز از چهارشنبه هفته گذشته ، فعالیت خود را مجددا از سرگرفته است.


محسنی بندپی اضافه کرد: 39 خودروی اورژانس اجتماعی به همراه تیم مددکاری در مناطق زلزله زده ، حضوری فعال دارد.
وی آمار کشته شدگان مددجویان بهزیستی تا چهارشنبه هفته گذشته را 36 نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون کودکی در مناطق زلزله زده بدون سرپرست باقی نمانده است و اگر کودکی نیز بدون سرپرست پیدا شود ، اولویت اسکان او در مرکز بهزیستی شهرستان خودش می باشد تا بستگان او بتوانند به این کودک ، سر بزنند.


وی ، استقرار و راه اندازی مراکز تخصصی بهزیستی و کیفی تر کردن خدمات تیم های حمایت های اجتماعی و روانشناسی را از اقدامات آینده بهزیستی در مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: مقرر شده تا تمام خدماتی که به خانواده های دارای دو معلول به بالا ارائه می شود به معلولان مناطق زلزله زده با همکاری بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و خیران نیز ارائه شود و وام 10 میلیون تومانی بلاعوض نیز برای جامعه هدف بهزیستی در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha