سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای به بیمه شدگان خود تاکید کرد که این سازمان هیچ نماینده ای به منازل بیمه شدگان و بازنشستگان برای صدور هیچ نوع کارتی اعزام نکرده است.

کلاهبرداری با عنوان جعلی مامور تامین اجتماعی

سلامت نیوز:سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای به بیمه شدگان خود تاکید کرد که این سازمان هیچ نماینده ای به منازل بیمه شدگان و بازنشستگان برای صدور هیچ نوع کارتی اعزام نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،در این اطلاعیه آمده است: مجموعه ای تحت عنوان متولی بیمه سلامت با در اختیار داشتن برخی از اطلاعات بیمه شدگان ، مستمری بگیران و بازماندگان بیمه شدگان متوفی سازمان تامین اجتماعی، با برقراری تماس تلفنی و بعضا با مراجعه حضوری به منازل این افراد، ادعای صدور کارت طلائی سلامت و رفاه کارت می کنند ؛ این در حالی است که ادعاهای این افراد کذب است.

بر اساس این گزارش ، در ماه ها و روزهای اخیر تعدادی از بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتاعی سازمان در تماس هایی اعلام کرده اند که افراد و یا گروه هایی در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به منازل بیمه شدگان و بازنشستگان، آنها را تهدید به قطع بیمه تامین اجتماعی و مستمری بازنشستگان کرده اند ودرخواست واریز وجه می کنند .


سازمان تامین اجتماعی در این اطلاعیه اقدام این افراد را سوء استفاده و اخاذی از بیمه شدگان این سازمان عنوان کرد.
بر این اساس، اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که هر گونه برنامه جدید این سازمان فقط از طریق سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir و یا رسانه های جمعی قابل پیگیری است.


بر این اساس، اصل موضوع نیز از سوی مراجع ذیربط در سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری و برخورد قانونی است.
در این اطلاعیه آمده است: از بیمه شدگان و مستمری بگیران تقاضا می شود در صورت تماس و یا مراجعه حضوری افراد ذکر شده، مراتب را از طریق شماره تلفن ١٤٢٠ ،مرکز ارتباطات مردمی این سازمان گزارش دهند.


سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون بیمه شده دارد که ١٨ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به آنها ارائه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha