شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 230784

گروهی از پزشکان مدعی شدند که در یک جراحی 18 ساعته اولین عمل موفقیت آمیز پیوند سر انسان را روی جسد انجام دادند.

اولین پیوند موفق سر انسان روی جسد

سلامت نیوز: گروهی از پزشکان مدعی شدند که در یک جراحی 18 ساعته اولین عمل موفقیت آمیز پیوند سر انسان را روی جسد انجام دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این گروه از پزشکان به سرپرستی دکترشیائوپینگ رن/Xiaoping Ren از دانشگاه پزشکی هاربین چین عمل جراحی یادشده را انجام داده و می گویند در این عمل مهره ها، رگ ها و اعصاب دو جسد به هم پیوند خورده است. شیائوپینگ سال گذشته نیز از انجام موفقیت آمیز پیوند سر یک میمون خبر داده بود.


به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف،سرجیو کاناورو/Sergio Canavero یکی از اعضای این گروه و مدیر گروه پیشرفته عصب درمانی شهر تورین ایتالیا، می گوید گروه به زودی سر یک فرد زنده را پیوند می زند؛ فرد انتخاب شده برای این جراحی، پیش از این قطع نخاع شده است.


وی گفته است: تحریک برقی اعصاب ثابت کرد عمل روی جسد موفقیت آمیز بوده است و اندام های مورد نظر دو فرد کاملا به هم پیوند خورده اند.
افزون بر این، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از کاناورو در نشستی خبری در وین نوشته است: این آخرین گام برای پیوند سر به صورت رسمی و پزشکی است که به زودی محقق می شود.


با وجود این، کاناورو هیچ سند پزشکی برای این ادعای خود ارائه نداده است و تنها به گفتن این وعده بسنده کرده که شواهد علمی عمل جراحی پیوند سر روی یک جسد به زودی در مجله ای پزشکی معتبر منتشر خواهد شد.


گفته می شود کاناورو پیش از این نیز از امید برای انجام عمل پیوند سر صحبت کرده بوده است؛ ادعایی که بسیاری پزشکان با تردید به آن می نگرند و این عمل را غیر از ابعاد دشوار پزشکی به دلیل پیامدهای فراوان برای بیمار بعد از جراحی و شرایط دشوار عادت کردن به بدن جدید، تجربه ای سخت تر از مرگ می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha