یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 230802

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، از وجود ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور خبر داد و گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر به آمار افراد مبتلا به سرطان در ایران افزوده می شود.

۳۵۰ هزار مبتلا به سرطان در کشور/بیماری پر هزینه

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، از وجود ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور خبر داد و گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر به آمار افراد مبتلا به سرطان در ایران افزوده می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید محمد هادی ایازی، اظهار داشت: سرطان در کشور ما در برخی از مناطق عامل دوم و در برخی از استان‌ها عامل سوم مرگ و میر است و یکی از بیماری‌هایی بوده که هزینه‌های زیادی را در نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند.

وی‌افزود: حدود ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم که سالانه ۱۰۰ هزار بیمار به این تعداد افزوده می‌شود و بسیار مهم است که از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر بهداشت بیان‌کرد: در طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ موفق شدیم اولین شبکه سازمان‌های مردم نهاد و خیریه در حوزه سلامت کشور را تشکیل دهیم و نزدیک به ۷۲ سازمان مردم نهاد و خیریه در حوزه سرطان فعالیت دارند، مجموعه‌هایی که کمک‌های زیادی در حوزه درمان انجام داده‌اند.

ایازی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌ساری نیز مجموعه‌های مختلفی در سطح کشور فعال هستند، گفت: مجموعه نسترن یکی از این مجموعه‌ها است که اقدامات فرهنگ‌سازی خوبی را در خراسان رضوی و کشور با برگزاری سمپوزیوم‌های مختلفی در سطح بین الملی برای پیشگیری از سرطان انجام داده است.

وی ادامه داد: سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان توسط موسسه نسترن امسال با ۱۴۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می‌شود که ۶۰ سخنران و ۱۵۰ عضو کمیته علمی دارد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، هدف اصلی برگزاری این سمپوزیوم را شناسایی راهبردهای پیشگیرانه با چشم انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان دانست و افزود: در کشور ما سونامی سرطان وجود دارد، هرچند که نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته میزان آن کمتر است، اما این دغدغه وجود دارد که اگر نتوانیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم در سال‌های آتی که به سمت پیری و میانسالی می‌رویم میزان سرطان در کشور افزایش پیدا کند.

ایازی‌گفت: محورهای همایش شامل پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان، مدیریت و درمان هدفمند سرطان، تغذیه و مکمل‌های دارویی و نقش آنها در پیشگیری از سرطان، مطالعات پایه و میان رشته‌ای سرطان است.

وی اضافه‌کرد: در این سمپوزیوم، ۴۶۶ مقاله ارسال شده است که ۴۳۰مقاله پذیرش شده که از این تعداد ۵ مقاله به عنوان سخنرانی و ۴۲۵ مقاله به عنوان پوستر ارائه می‌شود.

رئیس سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با گرامیداشت یاد مرحوم نسترن رزم جو بنیانگذار این موسسه، گفت: سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن به دنبال این است که بتواند فعالیت‌های پژوهشی در حوزه سلامت را با مشارکت مردم بیشتر توسعه دهد و سخنرانان دعوت شده نیز با این نگاه موضوع را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha