ساخت بیمارستان های دولتی تابع قوانین خاص خود است که پیمانکاران و مشاورین مورد تایید و دارای درجه بندی کار را تعریف می کنند، در مورد بیمارستان ها نیز باید ضریب بالاتری در مقاوم سازی و مقاومت نسبت به ساختمان های معمولی وجود داشته باشد، چرا که آنها ساختمان های مرجع هستند.

وزارت بهداشت دخالتی در ساخت بیمارستان ها ندارد

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به ویرانی برخی بیمارستان های نوساز در زلزله استان کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت دستگاه بهره بردار است و دخالتی در ساخت بیمارستان ها ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص بیمارستان های تخریب شده طی زلزله کرمانشاه گفت: ساخت بیمارستان های دولتی تابع قوانین خاص خود است که پیمانکاران و مشاورین مورد تایید و دارای درجه بندی کار را تعریف می کنند، در مورد بیمارستان ها نیز باید ضریب بالاتری در مقاوم سازی و مقاومت نسبت به ساختمان های معمولی وجود داشته باشد، چرا که آنها ساختمان های مرجع هستند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر آن ناظرین قانونی، کسانی که از طرف سازمان نظام مهندسی مورد تایید هستند بر این امور نظارت می کنند، در مورد این کار نیز همان طور که می دانیم بیمارستان سرپل ذهاب حدود سال 80 بهره برداری شده بود و این بیمارستان جاری هم در سال 85 موافقت نامه اش تبادل گشت.

حریرچی اظهار داشت: سال گذشته این بیمارستان به بهره برداری رسید، البته دستگاه قضایی باید به این موضوع رسیدگی کند اما یقینا پیمانکار، مشاور و ناظر این پروژه ها وظایف قانونی خود را به طور مطلوب به انجام نرسانند. وزارت بهداشت شکایت خود را در این خصوص کرده است و دادستان منطقه نیز باید وارد عمل شده، امیدواریم مراحل قانونی آن طی شود.

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت دستگاه بهره بردار است و در مورد ساخت بیمارستان ها دخالت مستقیم ندارد. اکثر ساختمان هایی که در مقاطع مختلف ساخته شدند، طبق بررسی های صورت گرفته 57 درصد بیمارستان های کشور در شرایط ایده آل از لحاظ مقاومت در برابر حوادث را ندارد.

وی در رابطه با کمبود دارو در مناطق زلزله زده گفت: کمبود شدید دارو وجود ندارد اما به هرحال ممکن است در برخی از روستاها کمبودی باشد که به کمک همکاران هلال احمر و وزارت بهداشت در حال توزیع دارو هستیم که اگر هم جایی کمبود کمی احساس شد بتوانیم آن را سریع رفع کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بیماری های عفونی در مناطق زلزله زده، وزارت بهداشت مردم را در برابر بیماری هایی چون دیفتری و کزاز واکسینه کرده است، همچنین در مورد بیماری های دیگر نیز از لحاظ بهداشتی آب منطقه مورد کنترل قرار گرفته و در مقابل بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا اقدامات متعددی صورت پذیرفته است اما بالاخره در فصل سرماخوردگی وآنفولانزا قرار داریم و باید مراقبت های بیشتری در این خصوص انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha