دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری گزارش پیشین این کمیسیون در مورد مسکن مهر تاکید کرد.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره مسکن مهر

سلامت نیوز:  یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری گزارش پیشین این کمیسیون در مورد مسکن مهر تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهرام پارسایی اظهار کرد: گزارشی که در کمیسیون اصل ۹۰ درباره‌ی مسکن مهر تهیه شده بود فقط مربوط به این دوره از مجلس شورای اسلامی نبود و جلسات زیادی با دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و یکی از مطالبی که در آن مطرح شد واگذاری این مجموعه‌ها به پیمانکاران و عدم نظارت دقیق بود که در زلزله اخیر کرمانشاه خود را نشان داد.

وی افزود: حداقل انتظار این بود که در زلزله اخیر ساختمان‌های نوساز مقاومتی داشته باشند، اما شاهد این بودیم که هم مسکن مهر و هم بیمارستان نوساز در این منطقه با خرابی زیادی مواجه شد. متاسفانه در مورد ساخت این بناها نه نظارتی صورت می‌گیرد و نه بازخواستی انجام می‌شود. معمولا کسانی که سازندگان این مجموعه‌ها هستند هم پاسخگو نبوده و کسی هم از آنها پاسخی نمی‌خواهد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور و امکان تکرار این حادثه در شهرهای دیگر، اظهار کرد: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکن مهر در برابر زلزله باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و پیگیری‌های لازم انجام شود و برای پیشگیری از وقوع این حوادث اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به رعایت استانداردها و مقاوم سازی ساختمان‌ها، بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ حتما در جلسات بعدی خود نتیجه گزارش تهیه شده در مورد مسکن مهر را پیگیری خواهد کرد و از بازوهای نظارتی خود می‌خواهیم فعال شوند و اقدامات لازم انجام شود تا اگر در بقیه شهرها چنین حادثه‌ای رخ داد شاهد این وضع اسف‌بار نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha