فلوشیپ ستون فقرات با اشاره به تاثیر کیفیت زندگی و ورزش در پیشگیری از ابتلا به پیری ستون فقرات، گفت: برخی بیماران با استفاده از روش های کم تهاجمی، امکان بهبودی دارند.

افزایش ابتلا به پیری ستون فقرات

سلامت نیوز:فلوشیپ ستون فقرات با اشاره به تاثیر کیفیت زندگی و ورزش در پیشگیری از ابتلا به پیری ستون فقرات، گفت: برخی بیماران با استفاده از روش های کم تهاجمی، امکان بهبودی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر حسن قندهاری در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با موضوع ستون فقرات اظهارداشت: با توجه به اینکه به دلیل بهبود کیفیت زندگی، عمر متوسط افراد در حال افزایش بوده امروزه با پدیده پیری ستون فقرات بیشتر نسبت به گذشته مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه همچون سپیدی مو به دلیل افزایش سن با پیری ستون فقرات مواجه می‌شویم، افزود: برای پیشگیری از این مسئله باید به روش زندگی ، حفظ راستایی و تقویت ستون فقرات وعضلات با استفاده از ورزش توجه داشت.

این فلوشیپ ستون فقرات اضافه کرد: البته در ایجاد پیری ستون فقرات البته نباید از موضوع ژنتیک غافل ماند چراکه برخی به دلیل سابقه خانوادگی کیفیت دیسک متفاوتی را دارا هستند.

قندهاری با بیان اینکه موضوع پیری ستون فقرات بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح خواهد شد، افزود: چگونگی برخورد با بیماران دچار پیری ستون فقرات، تشخیص به موقع و درمان با کیفیت برای همکاران ارتوپدی، جراحان اعصاب و فیزیوتراپ در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سن بالا، مشکلات جانبی همچون افزایش خون و دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی استخوان و عضلات ضعیف، ناراستایی ستون فقرات از جمله مشکلاتی است که فرد دچار پیری ستون فقرات با آن مواجه است بنابراین انتخاب بهترین روش درمانی برای این بیماران بسیار ضرورت دارد و برهمین اساس در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه ارائه ایده‌های جدید برای بهبود و درمان موثر بیماران بیش از ۱۵ سال است که مورد توجه قرار گرفته، بیان داشت: اینکه چه اقدامی انجام دهیم تا بیمار مجدد نیاز به جراحی نداشته باشد و بهترین جراحی را با کمترین آسیب و عوارض داشته باشیم بسیار حائز اهمیت است همچنین برخی از بیماران با استفاده از روش های کم تهاجمی می‌توانند از بیشترین منفعت درمانی بهره‌مند شوند و همه این مسائل در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha