معاون طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از تشکیل کمیته مشترک ایران و افغانستان برای احیاء تالاب هامون خبر داد و گفت: برنامه مدیریت تالاب هامون در ایران تدوین شده و در کمیته ای که بین کشور ایران و افغانستان فعال شده قرار است برنامه مدیریت تالاب را برای کل حوضه در بین دو کشور تدوین کنیم.

تشکیل کمیته مشترک ایران و افغانستان برای احیاء تالاب هامون

به گزارش سلامت نیوز، مهری اثنی عشری در گفت و گو با پانا، با اشاره به برنامه جامع مدیریت تالاب هامون اظهارداشت: برنامه جامع مدیریت تالاب‌های هامون برای بخشی از حوزه تالاب که داخل ایران است تهیه شده و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسیده است.

معاون طرح حفاظت از تالاب های ایران افزود: دستگاه های مربوطه نیز در حال تهیه اقدامات اجرایی خود در رابطه با وضعیت تالاب هامون هستند تا اقدامات اولویت داری که از این پس مبنا و اساس هرگونه پروژه و اقدامی در رابطه با تالاب در استان انجام می شود، طبق برنامه مدیریتی تالاب باشد.

وی با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی برنامه مدیریت تالاب هامون گفت: ستاد اجرایی برنامه تشکیل شده و کمیته استانی و شهرستانی جلساتی را برگزار کرده اند و یکسری مصوبات داشته اند که پیرو ابلاغ استانداری در دست انجام است. علاوه بر این کمیته مشترکی نیز بین ایران و افغانستان برای مدیریت تالاب های هامون شکل گرفته و به دنبال این هستیم تا از طریق این کمیته برنامه مدیریت تالاب را برای کل حوضه در بین دو کشور تدوین کنیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص لایروبی خارج از برنامه تالاب هامون نیز گفت: فرآیند لایروبی و برداشت خاک از بستر هامون که بدون هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده بود، در حال حاضر متوقف شده است.

اثنی عشری همچنین به وضعیت تالاب گاوخونی اشاره کرد و گفت: برنامه مدیریت تالاب گاوخونی تهیه شده و مراحل نهایی تدوین است که در تدوین برنامه از ظرفیت دستگاه های استانی به صورت مشارکتی استفاده شده است. پس از اینکه برنامه تدوین شد برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان اصفهان ارسال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha