دبیر علمی‌ ششمین کنگره‌ راینولوژی‌ گفت: با توضیح اینکه آمار دقیقی در مورد شیوع اختلالات خواب در ایران نداریم‌ گفت: اما به طور کلی‌ پیش‌بینی می‌شود که حدود‌ 10 تا 20 درصد از افراد جامعه‌ دچار‌ این اختلالات‌ باشند‌.

10 درصد افراد جامعه مشکل اختلال خواب دارند

سلامت نیوز: دبیر علمی‌ ششمین کنگره‌ راینولوژی‌ گفت: با توضیح اینکه آمار دقیقی در مورد شیوع اختلالات خواب در ایران نداریم‌ گفت: اما به طور کلی‌ پیش‌بینی می‌شود که حدود‌ 10 تا 20 درصد از افراد جامعه‌ دچار‌ این اختلالات‌ باشند‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بابک ساعدی‌ دبیر علمی‌ ششمین کنگره‌ راینولوژی‌ و جراحی پلاستیک‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از موضوعاتی‌ که در این کنگره‌ مطرح می‌شود می‌توان به جراحی‌های آندوسکوپیک‌ سینوس‌، علم راینولوژی‌ و شناخت بیماری‌های بینی‌ و صورت‌، جراحی‌های پلاستیک‌ صورت‌ و جراحی‌های بازتوانی‌ و بازسازی‌ صورت‌ اشاره کرد.

وی در خصوص محورهای این کنگره توضیح داد: محور دیگر این کنگره را اختلالات خواب تشکیل‌ می‌دهد‌ که به این اختلالات‌ بیماری قرن بیست‌ و یکم می‌گویند‌ زیرا‌ متوجه شده‌اند که اختلالات خواب تأثیر بسزایی در سلامت افراد دارد‌.

دبیر علمی‌ ششمین کنگره‌ راینولوژی‌ و جراحی پلاستیک‌ با بیان اینکه ما سعی کردیم که متخصصان‌ و محققان‌ را با آخرین دستاوردهای‌ بیماری‌های بینی و سینوس‌ آشنا کنیم‌ گفت: امروزه‌ روش‌های جدیدی‌ برای درمان تومورهای‌ مغز‌ به کمک‌ آندوسکوپی‌ وجود دارد‌، ما همچنین‌ روش‌های جدید‌ جراحی پلاستیک صورت را نیز در اختیار محققان‌ قرار دادیم تا آنها بتوانند در این زمینه نتایج‌ بهتری‌ داشته باشند و از عوارض‌ احتمالی این جراحی‌ها تا حد ممکن‌ جلوگیری‌ شود.

ساعدی‌ تأکید کرد: در کنار سخنرانی‌‌ها و پنل‌هایی که در این کنگره داریم 12 ورک‌ شاپ‌ هم برگزار می‌شود که در این ورک‌‌شاپ‌ها ما تکنولوژی‌های جدید را در اختیار متخصصان‌ قرار می‌دهیم‌.

این متخصص گوش حلق و بینی با توضیح اینکه آمار دقیقی در مورد شیوع اختلالات خواب در ایران نداریم‌ گفت: اما به طور کلی‌ پیش‌بینی می‌شود که حدود‌ 10 تا 20 درصد از افراد جامعه‌ دچار‌ این اختلالات‌ باشند‌. افرادی که دچار اختلالات خواب و وقفه‌ تنفسی‌ هستند یا شبها‌ خُرخُر‌ می‌کنند در صورتی کته عارضه آنها به موقع درمان نشود‌ می‌توانند به ناراحتی‌ قلبی‌ و دیابت‌ نیز دچار شوند‌ همچنین‌ اختلالات‌ خواب، افزایش ریسک‌ تصادفات به علت تمرکز‌ نداشتن را نیز به همراه دارد‌ بنابراین باید‌ توجه ویژه‌ای به درمان اختلالات‌ خواب بکنیم‌.

دبیر علمی‌ ششمین کنگره‌ راینولوژی‌ عنوان کرد: درمان اختلال خواب درمانی چند وجهی‌ است در درمان این اختلال متخصصان گوش، حلق و بینی‌، متخصصان اعصاب‌، متخصصان‌ طب‌ کار‌ و فوق‌تخصصان‌ ریه‌ با هم همکاری می‌کنند تا بتوانند این اختلالات‌ را درمان کنند.

ساعدی‌ خاطرنشان کرد: بیشتر اختلالات خواب کودکان به علت‌ مشکلات لوزه‌ و بزرگی لوزه‌هاست‌، در موارد نادری که علی‌رغم‌ درمان مشکلات لوزه‌ فرد باز هم دچار اختلالات خواب است‌ نیاز به تست‌ خواب ( پلی سومنو‌گرافی‌ ) داریم. برای درمان اختلالات خواب در کودکان‌ در موارد خفیف‌ درمان دارویی‌ و در موارد شدید‌ عمل جراحی‌ انجام می‌شود. اعمال جراحی از 2 سال به بالا برای افراد صورت می‌گیرد‌.

وی گفت: بزرگسالان‌ هم اگر مشکلی در زمینه‌ اختلالات خواب داشته باشند‌ باید با مشورت‌ پزشک‌ لوزه آنها در صورت نیا‌ز برداشته شود اگر فردی‌ در دوران کودکی‌ اختلالات‌ خواب را درمان نکند‌، دچار عوارضی همچون تغییر‌ رشد صورت‌، فشار بر روی قلب‌، اختلال رشد گوشی و بدنی‌ و در موارد شدید‌ نارسایی‌ قلب می‌شود، بنابراین افراد در موار‌دی که متخصصان‌ گوش و حلق‌ و بینی توصیه‌ به برداشتن لوزه‌ها می‌کنند، باید حتماً این کار را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha