معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طرح جامعی درخصوص علوم آزمایشگاهی در وزارت بهداشت طراحی و به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در صورت نهایی شدن سرو سامان جدیدی به آموزش علوم آزمایشگاهی در کشور می‌دهد.

ارائه طرح جامع علوم آزمایشگاهی به کمیسیون بهداشت مجلس

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طرح جامعی درخصوص علوم آزمایشگاهی در وزارت بهداشت طراحی و به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در صورت نهایی شدن سرو سامان جدیدی به آموزش علوم آزمایشگاهی در کشور می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر باقر لاریجانی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه طرح جامع خدمات آزمایشگاهی طرح مبسوطی است که پیشنهادات خوبی در زمینه آموزش علوم آزمایشگاهی در بردارد گفت: این طرح در مجموعه وزارت بهداشت مورد بحث قرار گرفته و در حال نهایی شدن است.

 لاریجانی گفت: امیدورایم این طرح بتواند با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولین حوزه وزارت بهداشت مسیر خود را با موفقیت پیش ببرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این طرح جزئیات مفصلی و ابعداد مختلفی و از سطح بندی خدمات آزمایشگاه‌های کشور تا سطح بندی ارئه کنندگان خدمات علوم پزشکی در آن مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در طرح جامع خدمات آزمایشگاهی افرادی که می توانند مسئولیت های فنی آزمایشگاه ها را برعهده بگیرند و سطح بندی در خصوص اینکه چه آزمایشاتی در آزمایشگاه ها قابل انجام است ذکر شده است. 

 لاریجانی تاکید کرد: به نظر میرسد با نهایی شدن طرح جامع علوم حوزه آزمایشگاهی در کشور  سرو سامان جدیدی به آموزش علوم آزمایشگاهی داده می شود. 

لاریجانی در در پاسخ به این سوال که آیا دوره آموزشی دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی راه اندازی خواهد شد یا خیر گفت: این موضوع در طرح جامع خدمات آزمایشگاهی دیده شده است و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha