چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 231116

نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

از شگفت انگیزترین مواد غذایی تولیدکننده گاز

سلامت نیوز: نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، تولید مقدار اندکی گاز در بدن انسان مساله حادی محسوب نمی شود، اما زمانی که گاز شرایطی ناراحت کننده یا دردناک را ایجاد می کند، شناسایی عوامل مشکل آفرین ایده خوبی است.

به گزارش "هوم آو تیست"، برخی مواد غذایی می توانند شکل گیری گاز در دستگاه گوارش انسان را افزایش دهند و شناسایی آنها می تواند به تسکین آشفتگی این بخش کمک کند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

نان

نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

پاستا

تجزیه نشاسته هایی مانند پاستا (همچنین، ذرت و سیب زمینی) در روده بزرگ به تولید گاز منجر می شود. آیا می دانستید که برنج تنها نشاسته ای است که گاز تولید نمی کند؟

سیر

سیر نیز حاوی فروکتان است. برای پیشگیری از تولید گاز می توانید سیر را در روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید، سپس سیر را از روغن جدا کنید. روغن باقی مانده عطر و طعم سیر را به خود گرفته و برای آشپزی قابل استفاده است.

پیاز

همانند سیر، پیازها نیز حاوی فروکتان های تولیدکننده گاز هستند. پودر پیاز در بسیاری از ترکیب های ادویه ای، سس ها و آب گوشت ها پنهان است.

شیر سویا

افرادی که روزانه شیر سویا مصرف می کنند می توانند برای خلاص شدن از شر گاز و نفخ دردناک و ناخوشایند این عادت خود را ترک کنند. شیر سویا به طور معمول از سویای کامل تهیه می شود، که حاوی گالاکتو-الیگوساکارید، فیبری که میکروب های روده به سرعت مصرف کرده و گاز تولید می کنند، است. به جای شیر سویا می توانید مصرف شیر بادام را مد نظر قرار دهید، که از کربوهیدارت های قابل تخمیر کمتر برخوردار است و گزینه ای با تولید گاز کمتر محسوب می شود.

گرانولا بار

بسیاری از گرانولا بارهای تجاری حاوی ریشه کاسنی برای افزایش محتوای فیبر خود هستند. ریشه کاسنی فیبری با سرعت تخمیر زیاد است، که می تواند تولید میزان قابل توجه گاز را در پی داشته باشد.

سیب

یکی دیگر از مقصران پنهان تولید گاز در بدن انسان سوربیتول است، که این قند به طور طبیعی در میوه ها از جمله سیب، گلابی، هلو و آلو وجود دارد. اگر آنها موجب نارحتی شما می شوند، اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha