جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 231194

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: بعضی از دندان‌ها به طور طبیعی، به مقدار کمی رنگ تیره‌تر دارند و مانند رنگ پوست، رنگ دندان نیز در افراد متفاوت است.

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: بعضی از دندان‌ها به طور طبیعی، به مقدار کمی رنگ تیره‌تر دارند و مانند رنگ پوست، رنگ دندان نیز در افراد متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز، همایون فراست عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با زردی دندان گفت: بعضی از دندان‌ها به طور طبیعی به مقدار کمی رنگ تیره‌تری دارند و مانند رنگ پوست که در افراد متفاوت می‌باشد رنگ دندان نیز متفاوت است.

وی گفت: معمولاً چیزی که به عنوان زردی یا تیرگی دندان از آن یاد می‌شود منوط به جرمی است که سطح دندان را فرا گرفته و رنگ تیره می‌تواند از آثار چای، قهوه، سیگار و ... باشد که رنگ دندان را تغییر داده و بر روی دندان‌ها رسوب می‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در ادامه افزود: تغییر رنگ دندان‌ها و جرم (جسم سخت) با یک جرم‌گیری ساده رفع می‌شود و در صورتی که جرم (جسم سخت) روی لثه‌ها قرار بگیرد در مراحل اولیه با جرم‌گیری رفع و اگر لثه‌ها دچار بیماری شود گاهی اوقات نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

فراست برای پیشگیری از زرد و تیره شدن دندان رعایت بهداشت مناسب (نخ دندان و مسواک زدن مناسب) ضروری است. مصرف کنترل شده و متعادل قهوه، چای پررنگ، سیگار و... که می‌تواند روی دندان بنشیند به سفید ماندن دندان‌ها کمک می‌کند. اگرچه بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود این رنگ‌ها نیز روی دندان بی‌اثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha