مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مهمترین چالش سازمان‌های بیمه‌گر را تامین منابع مالی پایدار اعلام و تاکید کرد که سازمان بیمه سلامت رویکرد کاهش هزینه و افزایش منابع مالی پایدار را جزو اهداف خود قرار داده است.

منابع مالی پایدار مهمترین چالش سازمان‌های بیمه گر

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مهمترین چالش سازمان‌های بیمه‌گر را تامین منابع مالی پایدار اعلام و تاکید کرد که سازمان بیمه سلامت رویکرد کاهش هزینه و افزایش منابع مالی پایدار را جزو اهداف خود قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، طاهر موهبتی در دیدار امروز معاونان و مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت با افضل ترار -وزیر خدمات بهداشتی، مقررات و همکاری‌های جمهوری اسلامی پاکستان و هیات همراه اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ سازمان و صندوق پوشش بیمه‌ای، درمان ایرانیان را بر عهده دارند. سازمان بیمه سلامت امروز بزرگترین سازمان بیمه‌ای درمانی است که ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است و پنج صندوق بیمه‌ای دارد.

وی ادامه داد: یکی از صندوق‌های این سازمان، صندوق بیمه کارکنان دولت با 5 میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده است علاوه بر آن صندوق روستاییان و عشایر بیش از ۲۲ میلیون بیمه شده، سایر اقشار یک و نیم میلیون نفر و صندوق‌های بیمه ایرانیان و همگانی رایگان ۱۱ میلیون بیمه شده دارد. ۳۲ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت مشمول بیمه رایگان هستند. تنها اعضای صندوق کارکنان دولت و سایر اقشار حق بیمه پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه صندوق بیمه همگانی رایگان از دستاوردهای دولت دکتر روحانی است،تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش‌های سازمان‌های بیمه‌گر تامین منابع مالی پایدار است. به همین دلیل این سازمان رویکرد کاهش هزینه و افزایش منابع مالی پایدار را جزو اهداف خود قرار داده است.

موهبتی با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصی در حوزه خدمات درمانی کشور اظهار کرد: در حال حاضر کار صدور دفترچه‌های بیمه به دفاتر پیشخوان دولت که جزو بخش خصوصی هستند واگذار شده است. در زمینه ارائه خدمات درمانی به ویژه سرپایی، بخش خصوصی ارائه میزان قابل توجهی از خدمات را برعهده دارد. رویکرد نظام سلامت تقویت بخش خصوصی است و تلاش می‌کند که تسهیلات اعتباری مناسبی از طریق صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی برای آن‌ها فراهم کند.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت رویکرد وزارت بهداشت خرید خدمت از بخش خصوصی است. همچنین این سازمان بررسی اسناد پزشکی به صورت الکترونیک را جزو برنامه‌های آتی خود قرار داده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha