مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه عملیات بازسازی شهر سرپل ذهاب به بنیاد مسکن استان اصفهان سپرده شده است خبر داد: حدود ۱۰۰۰ دستگاه کانکس تهیه شده که در حال انتقال است و حدود ۲۰۰۰ دستگاه نیز توسط ارتش ساخته می شود.

انتقال ۱۰۰۰ کانکس به سرپل ذهاب/ ۲۰۰۰ کانکس در حال ساخت

سلامت نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه عملیات بازسازی شهر سرپل ذهاب به بنیاد مسکن استان اصفهان سپرده شده است خبر داد: حدود ۱۰۰۰ دستگاه کانکس تهیه شده که در حال انتقال است و حدود ۲۰۰۰ دستگاه نیز توسط ارتش ساخته می شود.

به گزارش سلامت نیوز، غلامحسین خانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بعد از اینکه پرونده‌های متقاضیان واحدهای ۱۰۰ درصد تخریبی در شهر سرپل ذهاب مشخص شد کانکس‌ها را نصب می کنیم که در این خصوص سعی می شود در محل خانه های خود افراد اقدام به نصب کانکس کنیم، نصاب‌ها هم آماده‌اند.

وی با اشاره به تهیه حدود ۳۰۰ دستگاه کانکس توسط خیرین گفت: حدود ۷۰۰ دستگاه هم خودمان تهیه کرده ایم. جمعا ۱۰۰۰ دستگاه می‌شود که هنوز نصب نشده و در حال انتقال است. برای تامین ۲۰۰۰ دستگاه کانکس نیز با ارتش قرارداد بسته شده که آنها نیز در حال ساخت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان افزود: بعد از تشکیل پرونده، صاحبان واحدهای احداثی مشخص می شوند و کانکس برای اسکان موقت آنها در نظر گرفته می شود.

به گفته خانی، در شهر سرپل ذهاب ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد خسارت دیده اند که ۳۸۰۰ واحد از این تعداد کاملا تخریب شده و مابقی تعمیری است. هم اکنون ۱۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، کار می کنند که تا کنون ۲۲۰ واحد مسکونی آواربرداری شده است.

وی درخصوص روند ارایه تسهیلات گفت: بعد از اینکه پرونده تشکیل شد بلافاصله خانواده ها را برای اخذ وام و کمک بلاعوض به بانک معرفی می کنیم. در حال حاضر نیز واحدها در حال تعمیر است. ما نیز تا حدود یک هفته دیگر کمک بلاعوض حدود ۳۵۰۰ واحد را پرداخت می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان درباره کیفیت ساخت و سازها گفت: واحدهای تعمیری از نظر مقاومت مشکل چندانی ندارد. در مورد واحدهای احداثی نیز سازمان نظام مهندسی کرمانشاه بر ساخت و سازها نظارت می کند. در این خصوص کمیته چهار نفره با حضور استاندار تشکیل می شود که تاکید خواهد شد مهندسان به طور دائم در محل پروژه حضور داشته باشند. ما نیز مبلغ وام را با تایید کیفیت بناها توسط ناظر پرداخت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha