متخصص طب ایرانی گفت: چربی یا واکس گوش ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در گوش تولید می‌شود که این چربی می‌تواند باعث التهاب، خارش، احساس پری گوش، سرگیجه، و حتی کاهش نسبی شنوایی شود.

عوارض تجمع چربی در گوش

سلامت نیوز:متخصص طب ایرانی گفت: چربی یا واکس گوش ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در گوش تولید می‌شود که این چربی می‌تواند باعث التهاب، خارش، احساس پری گوش، سرگیجه، و حتی کاهش نسبی شنوایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمود قادری، متخصص طب ایرانی ، افزود: چربی یا واکس گوش چیزی نیست به جز ماده‌ای که به‌طور طبیعی در گوش تولید می‌شود، تا از گوش‌ها در مقابل باکتری‌ها و دیگر عوامل خارجی محافظت و برای گوش و مجرای آن مانند روان‌کننده عمل کند؛ هم‌چنین تولید بیش از حد این چربی می‌تواند باعث التهاب، خارش، احساس پری گوش، سرگیجه، و حتی کاهش نسبی شنوایی شود.

وی در ارتباط با برخی درمان‌های طبیعی خانگی برای پاکسازی چربی گوش افزود: به راحتی در منزل می‌توان این مشکل را حل کرد. اگر چه روش‌های مختلفی برای پاکسازی جرم گوش در بازار وجود دارد، اما باید مراقب باشید زیرا گوش عضو بسیار حساسی است. بنابراین، در حین پاکسازی جرم گوش نباید به هیچ وجه بی‌دقتی کنید.

متخصص طب ایرانی گفت: انباشته شدن چربی در عمق مجرای گوش باعث انسداد، گرفتگی و التهاب گوش می‌شود؛ هم‌چنین برای نظافت گوش وقتی گوش پاک‌کن را به داخل گوش فرو می‌برید، ممکن است چربی به عمق گوش انتقال یابد و باعث انسداد آن شود.

وی به عنوان درمان خانگی و راه‌های ساده برای رفع انسداد گوش، استفاده از محلول آب و نمک، گیلیسرین، محلول سرکه و الکل طبی، روغن زیتون و آب گرم را مهم دانست و افزود: در تمامی این موارد چند قطره از محلول را داخل گوش بچکانید و مدتی در همین وضعیت بمانید تا محلول به درستی وارد گوش شده؛ سپس، سر را در جهت مخالف بچرخانید تا محلول از گوش خارج شود.

متخصص طب ایرانی در پایان استفاده از گوش‌بند هنگام رانندگی با موتور سیکلت و حضور در فضای باز، هم‌چنین در هنگام پرواز با هواپیما جهت جلوگیری از گرفتگی گوش مکیدن آب‌نبات و جویدن آدامس را بسیار مؤثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha