یک جراح قلب در انگلیس پیش بینی کرد که با توجه به پیشرفت کاربرد فناوری در پزشکی و نیاز گسترده ای که وجود دارد، پیوند قلب تا یک دهه دیگر احتمالا منسوخ می شود.

پیوند قلب احتمالا تا یک دهه دیگر منسوخ می شود

سلامت نیوز:  یک جراح قلب در انگلیس پیش بینی کرد که با توجه به پیشرفت کاربرد فناوری در پزشکی و نیاز گسترده ای که وجود دارد، پیوند قلب تا یک دهه دیگر احتمالا منسوخ می شود.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، پروفسور استیون وستبای جراح قلب بیمارستان جان رادکلیف در آکسفورد در مراسم پنجاهمین سالگرد اجرای اولین پیوند قلب انسان گفت: زمان آن فرا رسیده که به جای پیوند قلب به درمان با پمپ های مصنوعی و سلول های بنیادی رو آوریم زیرا این نوع درمان می تواند به افراد بسیار بیشتری کمک کند.


به گزارش روزنامه تلگراف،وی افزود: در حال حاضر هر سال در انگلیس حدود 15 هزار بیمار زیر 65 سال نیاز به پیوند قلب دارند، اما سالانه تنها حدود 150 قلب قابل پیوند در دسترس است.


همچنین براساس تازه ترین آمار بنیاد قلب انگلیس، شمار بیمارانی که در صف انتظار برای پیوند قلب قرار دارند، به دلیل افزایش جمعیت و بهبود خدمات پزشکی طی یک قرن تا 162 درصد افزایش یافته است.
به باور وستبای، در عرض 10 سال آینده به استثنای افراد مبتلا به آسیب مادرزادی قلبی که تنها یک قلب جدید می تواند به آنها کمک کند، دیگر شاهد پیوند قلب نخواهیم بود.


این جراح قلب ادامه داد: به نظرم ترکیب پمپ های مصنوعی و سلول های بنیادی این پتانسیل را دارد که جایگزین خوبی برای پیوند قلب باشد و بتواند به افراد بسیار بیشتری کمک کنند.


پروفسور وستبای نشان داده است که با تزریق سلول های بنیادی به قلب افرادی که تحت عمل بای پاس عروق کرونر قرار می گیرند، می توان زخم بافت قلب را ترمیم کرد و به کیفیت زندگی بیمار بهبود بخشید.


براساس این گزارش، علاوه بر این قرار است ماه ژانویه آزمایش های بیشتری برای آزمایش سلول های بنیادی مغز استخوان بر بیمارانی که تحت عمل جراحی بای پاس عروق قلب قرار می گیرند، در بیمارستانی در لندن آغاز شود.


امید می رود تزریق سلول های بنیادی بتواند بیماران را از رسیدن به مرحله ای که نیاز به پیوند قلب پیدا می کنند، بازدارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha