مورد توجه قرار گرفتن مقوله ای است که در نظر بسیاری از افراد جذاب و خواستنی جلوه می کند. به همین خاطر بسیاری به دنبال راهی برای رسیدن به این هدف هستند. به نظر شما از چه طریقی می توان این امر را محقق کرد؟ آیا صرف بهره مندی از چهره ای زیبا کافی است؟

برای محبوبیت بیشتر در نظر دیگران چه کاری می توان انجام داد؟

سلامت نیوز: مورد توجه قرار گرفتن مقوله ای است که در نظر بسیاری از افراد جذاب و خواستنی جلوه می کند. به همین خاطر بسیاری به دنبال راهی برای رسیدن به این هدف هستند. به نظر شما از چه طریقی می توان این امر را محقق کرد؟ آیا صرف بهره مندی از چهره ای زیبا کافی است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید در نگاه اول ساده و حتی بدون معنا به نظر برسد؛ ولی واقعیت این است که ساده ترین حرکات بدن نقشی مهم در میزان محبوبیت ما ایفا می کنند. محققان ژاپنی در آخرین تحقیقات خود تأثیر دو شیوه سر تکان دادن به هنگام تأیید و رد صحبت های دیگران را مورد مطالعه قرار داده اند. بر این اساس، آن دسته افرادی که در طول شنیدن یک سخنرانی یا شرکت کردن در یک بحث بیشتر دیگران سر خود را به نشانه تأیید تکان می دهند با آنچه می شنوند موافق نیستند.

دیگر نکته حائز اهمیت تفاوت زنان و مردان در این بخش است، آن طور که یافته های به دست آمده نشان می دهند زنان بیشتر از مردان سر خود را در طول یک مکالمه تکان می دهند. علاوه بر این، هر دو گروه هنگام صحبت با رئیس یا مافوق ناآگاهانه سر خود را به نشانه تأیید دائماً حرکت می دهند. این نتایج زمانی جالب تر می شوند که بدانیم، تکان دادن سر چه در معنای تأیید باشد و چه انکار نقش مهمی در افزایش میزان تأثیر گذاری و محبوبیت افراد ایفا می کند.

به گفته محققان ژاپنی،حرکت سر به معنای تأیید صحبت دیگران فارغ از جنسیت تا 30 درصد محبوبیت افراد را در نظر دیگران افزایش می دهد و تا 40 درصد موجب سهولت در برقراری ارتباط می شود.  بنابراین، اگر به دنبال این هستید که نه تنها دایره ارتباطات خود را افزایش دهید بلکه توجه دیگران را به سمت خود جلب کنید، استفاده از زبان بدن به ویژه حرکت دادن کمک شایانی برای محقق شدن این هدف به شما می کند.

منبع medicalnewstoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha