دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران گفت: در بدن نوزاد عروق کلیه و مغز به ترومبوز یا لخته شدن خون حساس است و اگر دیر تشخیص داده شود، سبب فلج مغزی و حتی مرگ نوزاد خواهد شد.

فلج مغزی و مرگ در کمین نوزادان دچار ترومبوز

سلامت نیوز:دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران گفت: در بدن نوزاد عروق کلیه و مغز به ترومبوز یا لخته شدن خون حساس است و اگر دیر تشخیص داده شود، سبب فلج مغزی و حتی مرگ نوزاد خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی حکمت نیا در ارتباط با برگزاری سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران اظهارداشت: موضوعاتی همچون رادیولوژی دستگاه گوارش، رادیولوژی دستگاه ادراری، رادیولوژی کودکان و رادیولوژی سیستم اسکلتی عضلانی از جمله محورهای علمی کنگره بوده که مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تعدادی از رادیولوژیست های ایرانی مقیم امریکا و اروپا هم در این کنگره شرکت و ایراد سخنرانی خواهند داشت وکارگاه های اموزشی مختلف نیز در زمان کنگره برگزار خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از جهان را کودکان تشکیل می دهند، ادامه داد: فیزیولوژی و آناتومی کودکان متفاوت از کودکان بوده و حساسیت بافتی آنها به اشعه ایکس بیشتر است. همچنین نحوه بروز بیماری ها، تشخیص و درمان در کودکان متفاوت بوده و رادیولوژیست ها باید به این مسائل آگاهی کامل داشته باشند.

حکمت نیا گفت: با آشنا نبودن رادیولوژیست ها با این موضوعات، تشخیص بیماری کودک با تأخیر یا خطا همراه شده و این مسئله آسیب های جبران ناپذیری برای کودکان می تواند به همراه داشته باشد.

این استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ذکر مثالی گفت: اگر کمبود ویتامین D از طریق رادیوگرافی دیر تشخیص داده شود، رشد اندام های آنها دچار مشکل شده و دفرومیتی یا بدشکلی را به همراه خواهد داشت.

وی در اتباط با سونوگرافی دستگاه ادراری کودکان گفت: رفلاکس ادرار از مثانه به حالب و کلیه و تشخیص دیرهنگام آن سبب بروز مشکلاتی همچون نارسایی کلیه و عفونت مزمن خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران خاطر نشان کرد: در بدن نوزاد عروق کلیه و مغز به ترومبوز و یا لخته شدن خون حساس است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود، سبب فلج مغزی و حتی مرگ نوزاد خواهد شد و همه این مسائل ضرورت آشنایی رادیولوژیست ها با موضوعات رادیولوژی کودکان را نشان می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha