دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 232502

با تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران کاتالیست کلیه تاکسی‌های شهر تهران توسط شهرداری تعویض و ۳ هزار اتوبوس از ناوگان پایتخت به فیلتر دوده مجهز خواهند شد.

سلامت نیوز: با تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران کاتالیست کلیه تاکسی‌های شهر تهران توسط شهرداری تعویض و ۳ هزار اتوبوس از ناوگان پایتخت به فیلتر دوده مجهز خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کیومرث کلانتری، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر افزود: شهرداری تهران موظف شد گزارش عملکرد خود را در این بخش به کارگروه کاهش آلودگی هوا ارائه کند.

کلانتری درخصوص تامین منابع مالی تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده گفت: در جلسه گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوا درخصوص منابع مالی این اقدام صحبت شد که با اختصاص ۲۰ درصد از عوارض آلایندگی که توسط شهرداری‌ها دریافت می‌شود موافقت شد تا بهانه‌ای برای عدم انجام این کار وجود نداشته باشد. لذا شهرداری‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده و منابع مالی آن در قانون پیش‌بینی شده است. لذا شهرداری باید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد. ضمنا رانندگان تاکسی وظیفه‌ای برای تامین انجام این ماموریت ندارند و اجرای این قانون بر عهده شهرداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha