اولین تست داروی آزمایشی برای مقابله با بیماری هانتینگتون روی نمونه‌های انسانی انجام گرفت که موفقیت آن فراتر از تصورات پزشکان و متخصصان بوده‌ است.

درمانی امیدبخش برای مقابله با بیماری هانتینگتون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ در این تست که روی ۴۶ بیمار مبتلا به هانتینگتون انجام گرفت مشخص شد این داروی تزریقی موسوم به "IONIS-HTTRx" به طور موفقیت آمیزی سطح پروتئین هانتینگتین را در سیستم عصبی بیماران کاهش می‌دهد. این پروتئین عامل بیماری هانتینگتون است.

این آزمایش در مرکز بیماری هانتینگتون در کالج دانشگاهی لندن انجام گرفت که یافته‌های آن اهمیت بسیاری برای بیماران مبتلا به هانتینگون و خانواده‌های آنان دارد.

بیشتر بدانید: بیماری هانتینگتون، علائم، تشخیص و پیشگیری از آن


متخصصان اظهار داشتند: برای اولین بار دارویی تولید شده که سطح پروتیئن سمی عامل این بیماری در سیستم عصبی را کاهش داده‌ است. این دارو ایمن است و مقاومت پذیری خوبی دارد.

این دارو که از طریق تزریق در نخاع به مغز می‌رسد در مدت یک دهه مطالعه و آزمایش بدست آمده‌ است اما تاکنون متخصصان نمی‌دانستند چگونه این دارو بر پروتئین سمی هانتینگتین در انسان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بیماری هانتینگون اختلال مغزی پیشرونده است که موجب ناهماهنگی در حرکت بدن، مشکلات احساسی و اختلال شناختی می‌شود. این بیماری به زوال عقلی و مرگ زودهنگام در بیشتر مبتلایان به آن منجر می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha