اگر کار از کار گذشته و سرماخوردگی، گلو، بینی، سر و حتی استخوا‌‌ن‌های‌تان را درگیر کرده، از راه‌هایی که در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم، کمک بگیرید. شما با این توصیه‌ها، می‌توانید دوره این بیماری را کوتاه‌تر کنید.

عمر سرماخوردگی را کوتاه کنید

سلامت نیوز: اگر کار از کار گذشته و سرماخوردگی، گلو، بینی، سر و حتی استخوا‌‌ن‌های‌تان را درگیر کرده، از راه‌هایی که در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم، کمک بگیرید. شما با این توصیه‌ها، می‌توانید دوره این بیماری را کوتاه‌تر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، عجیب است که بعد از این همه سال زندگی‌کردن با بدن‌تان، هنوز آن را خوب نمی‌شناسید. عجیب است اما بسیاری از افراد، مانند شما از رمزگشایی نشانه‌هایی که در بدن‌شان بروز پیدا می‌کند، ناتوان هستند. آن‌ها هم مانند شما، هر سال بار‌ها و بار‌ها سرما می‌خورند، اما نمی‌توانند علائمی را که گویای دچارشدن به این بیماری هستند، قبل از آنکه شدت بگیرند و بدن‌شان را ناتوان کنند، بشناسند. با این وجود، اگر کار از کار گذشته و سرماخوردگی، گلو، بینی، سر و حتی استخوا‌‌ن‌های‌تان را درگیر کرده، از راه‌هایی که در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم، کمک بگیرید. شما با این توصیه‌ها، می‌توانید دوره این بیماری را کوتاه‌تر کنید.

دستگاه بخور را روشن کنید
برای بازشدن بینی‌تان و آسان‌تر نفس‌کشیدن، به هوایی مرطوب و بدنی با رطوبت کافی نیاز دارید. پس در این روز‌ها تا می‌‌توانید آب و غذاهای مایع مصرف کنید و دستگاه بخور را هم هرچند ساعت یک‌بار، در اتاق روشن کنید. اگر شب‌ها نفس‌کشیدن برایتان دشوار می‌شود و چندبار به‌خاطر گرفتگی بینی از خواب بیدار می‌شوید، حتما دستگاه بخور را در اتاق روشن بگذارید.

به اعصاب‌تان مسلط باشید
استرس، بدن شما را از مقابله با بیماری‌ها بازمی‌دارد و حتی باعث طولانی‌شدن دوره بیماری‌تان می‌شود. پس اگر نمی‌خواهید چندین‌روز از کار و فعالیت‌های‌تان باز بمانید، برای کاهش استرس و مسلط‌شدن به اعصاب‌تان بیشتر تلاش کنید.

سرم نمکی را فراموش نکنید
در این روز‌ها، هر روز چندبار محلول سرم نمکی را از بینی‌تان بالا بکشید و از دهان خالی کنید. ضدعفونی‌کردن این مجرا، به ویروس‌ها و باکتری‌ها مجالی برای تکثیرشدن و لانه‌کردن در بدن‌تان نمی‌دهد. البته این روش را فقط در روزهای بیماری امتحان کنید؛ چراکه مصرف مداوم این محلول، ممکن است به مخاط بینی شما آسیب بزند.

سوپ با پیاز زیادبخورید
محققان مدت‌ها پیش، تاثیر خارق‌العاده سوپ مرغ، در بهبود حال سرماخورده‌ها را کشف کردند و در پژوهش‌های دیگر ثابت کردند که هرچه میزان پیاز موجود در این سوپ بیشتر باشد، تاثیر آن در بهبود حال بیماران بیشتر می‌شود.

زیاد نخوابید
به جای اینکه در روزهای بیماری، تنها و تنها به تخت‌خواب‌تان پناه ببرید، تمرین‌های ورزشی ساده‌ای را انجام دهید یا اینکه عصر‌ها پیاده‌روی کنید. نیازی نیست که خود را خسته کنید، کافی است یک تمرین سبک را برای چنددقیقه انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha