چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 232699

خوردن یک صبحانه سلامت می تواند موتور مغز را با قدرت بسیار روشن کرده و به بهره وری و تمرکز در طول روز کمک کند.

برای تقویت مغز صبحانه چی بخوریم؟

سلامت نیوز: خوردن یک صبحانه سلامت می تواند موتور مغز را با قدرت بسیار روشن کرده و به بهره وری و تمرکز در طول روز کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، اینطور ثابت شده که ۶ ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تاثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت:

دانه های کتان: این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت عملکرد مغز هستند.

دانه های کتان و مصرف آنها همراه با گردو و دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی آنها را چند برابر می کند.

فراموش نکنید که آنتی اکسیدان ها به خلاص شدن بدن از رادیکال های آزاد که منجر به التهاب می شوند، کمک می کند.

نان کامل: مصرف نان های همراه با سبوس کامل و یا غلات در وعده صبحانه، منجر به بهبود سلامت قلب و بهبود جریان خون به مغز می شود.

اینطور ثابت شده که این نان ها حاوی مقادیر بالاتر از مواد مغذی زیستی برای حفظ سلامت بدن هستند.

علاوه بر این، مصرف این نان ها همراه با نارگیل منجر به افزایش عملکرد مغز می شود.

تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط موجود در نارگیل خاصیت تقویت عملکرد مغز را دارند.

بادام: بادام منبع عالی از ویتامین ای است و ۳۷ درصد میزان توصیه شده جذب روزانه این ویتامین با خوردن ۲۳ عدد بادام تامین می شود.

تحقیقاتی که در مجله همه گیری شناسی آمریکا منتشر شده نشان می دهد که جذب ویتامین ای به ممانعت از تحلیل شناختی مغز به ویژه در سالخوردگان کمک می کند.

بادام همچنین ترکیب سالمی از پروتئین ها، فیبرها و چربی های سالم است که سطح قند خون را حفظ می کند و موجب می شود که فرد در طول روز متمرکز و با انرژی بماند.

انگور: تحقیقات نشان می دهد که مصرف انگورهای مختلف سبز، قرمز و سیاه نقش مهمی در بهبود دفاع آنتی اکسیدانی ما دارد و سلامت مغز را ارتقا می دهد.

در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که انگورها به وسیله بی اثر کردن تنش اکسایشی و تورم به سلامت مغز کمک کرده و یا فعالیت برخی ژنهای خاص مرتبط با بیماریهای ناشی از کهولت سن مغز را هدف می گیرند.

جو: جو دارای آهن، روی، پتاسیوم و ویتامینهای بی و همچنین مواد مغذی است که به رشد مغز و عملکرد آن با ظرفیت کامل کمک می کند. فیبر موجود در جو به احساس سیری تا وعده بعدی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در وعده صبحانه غذای تهیه شده با جو می خورد ۲۰ درصد عملکرد بهتری در آزمون ها دارند تا کودکانی که غلات شکردار می خورند. می توان این وعده غذایی را با آجیل، دارچین و یا موز صرف کرد.

سیب: سی ها سرشار از کوارستین هستند، کوارستین یک آنتی اکسیدان است که از سلول های مغز محافظت می کند و براساس تحقیقات محققان دانشگاه کورنل، کوارستین از سلول های مغزی در مقابل حملات رادیکال های آزاد حفاظت می کند.

مصرف یک سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت است چرا که حجم بالایی از کوارستین سیب در پوست آن وجوددارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha