رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات و نظارت‌های این سازمان در حوزه تولیدات حلال گفت: سیاست و هدف مهم این سازمان حمایت از تولید فرآورده‌های سلامت محور با تاکید بر موضوع حلیت خواهد بود.

سیاست سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید فرآورده های حلال است

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات و نظارت‌های این سازمان در حوزه تولیدات حلال گفت: سیاست و هدف مهم این سازمان حمایت از تولید فرآورده‌های سلامت محور با تاکید بر موضوع حلیت خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم افتتاحیه اولین همایش بینالمللی فرآورده‌های حلال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع فرآورده‌های حلال، یک موضوع جهانی است، اظهارکرد: فرآورده‌های حلال، سلامت جسمی و روانی افراد را به همراه دارد و لازم است که اقدامات بیشتری در جهت تثبیت و تبیین جایگاه شایسته این موضوع در کشور و عرصه‌  بین‌المللی فرآورده‌های حلال تولید ایرانی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به تولیدات حلال در کشورهای غیراسلامی گفت: از آنجا که اقلیت‌های مسلمانان در تمام کشورهای جهان ساکن هستند و مصرف تولیدات حلال دغدغه مهمی برای آنان به شمار می رود ضروری است که زمینه دسترسی آنان به غذای حلال از سوی هم کیشان آنان در کشورهای اسلامی از طریق تولید محصولات حلال فراهم شود.

اصغری افزود: در کنار حلیت محصولات تولیدی که شریعت و اعتقادات ما آن را گوشزد می کند باید به حلال و دوری از حق الناس، ربا و غیره که قرآن کریم در کنار بحث مصرف غذای حلال بر آن تاکید دارد نیز توجه شود.

وی به همکاری این سازمان با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در جهت اشاعه و تولید محصولات حلال این همکاری همچنان ادامه دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha