کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: افزایش غلظت آلاینده های جوی و ذرات معلق، کیفیت هوا و افق دید در شهر تهران را تا حدود 7 کیلومتر کاهش داده و کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شده است.

افزایش آلاینده ها افق دید تهران را به 7کیلومتر رساند

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: افزایش غلظت آلاینده های جوی و ذرات معلق، کیفیت هوا و افق دید در شهر تهران را تا حدود 7 کیلومتر کاهش داده و کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شده است.

به گزارش سلامت نیوز،«امین حسین نقشینه» در گفت وگو با ایرنا،افزود: وقتی افق دید در شهر به بیش از10 کیلومتر برسد، کیفیت هوا در شهر برای گروه های مختلف پاک است اما با افزایش آلاینده های جوی و غلظت آن، بتدریج افق دید در شهرهای پرجمعیت و صنعتی کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: با کاهش دید افقی در حقیقت دید به 7 سپس 5 کیلومتر و بتدریج به کمتر از 4 کیلومتر می رسد و با کمتر شدن افق دید به کمتر از 2 کیلومتر، پروازهای هوایی متوقف می شود و حتی اجازه پرواز از مقصد به هواپیماها داده نمی شود.
نقشینه با اشاره به آخرین وضعیت هوای کشور، گفت: با حاکم شدن جوی نسبتا پایدار در سه روز آینده، بخش هایی از شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور شاهد افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران ، اصفهان ، تبریز و اراک خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز روز گذشته با اشاره به افزایش 20 عددی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون اعلام کرد: کیفیت هوای تهران با شاخص 116 برای گروه های حساس ناسالم شده است.
شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha