معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گلایه از نصف شدن بودجه برنامه پزشک خانواده در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: علی‌رغم اینکه انتظار دارند بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به سال ۹۵ نصف کرده‌اند.

بودجه "پزشک خانواده" نصف شد

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گلایه از نصف شدن بودجه برنامه پزشک خانواده در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: علی‌رغم اینکه انتظار دارند بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به سال ۹۵ نصف کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر علیرضا رییسی، درباره اعتبارات حوزه بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: در سال ۹۵ اعتبار ما در بحث پزشک خانواده شهری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان  بود که این اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده تامین می‌شود. متاسفانه این اعتبار در سال ۹۶ نصف شد و به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید. تاکنون هم که در اواخر برج ۹ هستیم، کمتر از ۳۰ درصد همین اعتبار را به ما تخصیص داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در لایحه بودجه سال ۹۷ هم همین رقم تکرار شده است و اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی را برای این حوزه تعیین کرده‌اند، افزود: علی‌رغم اینکه از ما انتظار دارند تا بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به سال ۹۵ نصف کرده‌اند. این موضوع قطعا ما را دچار یکسری چالش‌ها خواهد کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره برنامه‌های حوزه بهداشت در سال ۹۷، گفت: در سال ۹۷ در ابتدا بحث تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و استقرار نظام ارجاع را پیش می‌بریم و در مرحله بعد اجرای برنامه پزشک خانواده جزو اولویت‌های ماست. در سال ۹۷ قرار است برنامه‌هایمان را ذیل پرونده الکترونیک طوری گسترش دهیم تا زمینه را برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده فراهم کنیم. البته ما به صورت لایه لایه کار را پیش می‌بریم و پایلوت نخواهیم داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha