یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 232924

تبلیغات متعدد در مورد چای‌های کاهش وزن وجود دارد اما آیا مصرف این نوشیدنی‌ها نتایج مورد نظر را برای فرد به همراه دارد؟

آیا چای‌های لاغری واقعا لاغر می‌کنند؟

سلامت نیوز:تبلیغات متعدد در مورد چای‌های کاهش وزن وجود دارد اما آیا مصرف این نوشیدنی‌ها نتایج مورد نظر را برای فرد به همراه دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، تاکنون هیچ مطالعه‌ تخصصی در مورد مصرف چای‌های لاغری برای کاهش وزن انجام نشده اما مطالعاتی روی چای سبز و چای سیاه صورت گرفته است.

در بازبینی پنج آزمایش پزشکی، تغییرات وزن بدن در بیش از ۳۰۰ فرد بزرگسال که در معرض فزاینده دیابت نوع دو و بیماری قلبی بودند مقایسه شد. در این بررسی به افراد شرکت کننده چای سبز یا عصاره‌های چای داده شد و وضعیت تغییر وزن در آنها با گروه دیگری که از عصاره‌های چای حاوی ترکیبات غیرفعال استفاده کرده‌ بودند یا افرادی که هرگز چای مصرف نکرده بودند، مقایسه شد.

متخصصان دریافتند گروهی که بالاترین فاکتورهای خطرزای دیابت نوع دو و بیماری قلبی را داشتند و همچنین افرادی از خوراکی‌های سالم بیشتری مصرف کرده و بیشتر ورزش می‌کنند، آنهایی که از چای یا عصاره‌های چای مصرف کرده بودند شاهد حدود چهار کیلوگرم کاهش وزن بودند.

همچنین در گروهی که به آنها مشاوره‌های سبک زندگی سالم داده نشد و فاکتورهای خطرزای ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری قلبی را هم نداشتند میانگین کاهش وزن تنها حدود ۳۵۰ گرم بوده است.

به گزارش ساینس الرت، جمع‌بندی نتایج این مطالعات نشان داد که بیشترین میزان کاهش وزن ناشی از تاثیر دنبال کردن سبک زندگی سالم است و همچنین افرادی که مشکلات بهداشتی بیشتری دارند از انگیزه قوی‌تری برای چسبیدن به این مشاوره‌های سلامتی نیز برخوردارند.

به علاوه مادامی که به ترکیب یا ماده خاصی در این چای‌های گیاهی حساسیت ندارید و مصرف آنها برایتان بلامانع است این محصولات می‌توانند تاثیر شبه دارویی قوی داشته باشند از این جهت که به عنوان یک یادآوری کننده مناسب برای دنبال کردن رژیم غذایی کاهش وزن به شما کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha