با وجود پیشرفت های حاصله در زمینه علم پزشكی ، سكته قلبی همچنان به عنوان یكی ازعوامل اصلی مرگ و میر، هر40 دقیقه جان یك شهروند فرانسوی را می گیرد.

بررسی ها نشان می دهد كه در شرایط موجود برغم اقدامات پیشگیرانه پزشكی در زمینه بیمارهای قلبی سالانه حدود یكصد هزار نفر از شهروندان فرانسوی دچار حمله قلبی شده و هر40 دقیقه نیز یك تن در این كشور براثر سكته قلبی از بین می رود.
تحقیقات گویای آن است كه در وضعیت موجود از زمان وقوع حمله قلبی و رسیدن نیروهای امدادی بر بالین بیمار در فرانسه برای انتقال وی به اورژانس جهت مداوا به طور متوسط حدود چهار ونیم ساعت زمان نیاز است.
یكی از پزشكان بخش اورژانس قلب فرانسه معتقد است ، این میزان برای بیمارانی كه به محض بروز نشانه های اولیه بیماری با پزشك خانوادگی خود تماس برقرار می كنند به كمتر از دو ساعت تقلیل می یابد.
دكترمیشل هانسن می افزاید این در حالی است متاسفانه این میزان نزد بیمارانی كه با اورژانس تماس برقرار می كنند به چهار و نیم ساعت افزایش پیدا می كند كه این امرغیر قابل قبول است .
دولت فرانسه از روز سه شنبه گذشته برای حساس ترین كردن بیشتر جامعه نسبت به مقوله بیماریهای قلبی عروقی ، تبلیغات وسیعی را با همكاری موسسه ها و پزشكان و متخصان قلب و عروق آغاز كرده است.
براساس این برنامه كه از طریق رسانه های جمعی فرانسوی پخش می شود در زمینه نحوه بروز حملات قلبی و راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی آموزش لازم ارایه می شود.
بررسی ها نشان می دهد كه در شرایط حاضر دستكم 20 میلیون شهروند فرانسوی در معرض ابتلا به بیماریهای قلب و عروقی قرار دارند.
بیماریهای قلبی عروقی دومین عامل مرگ و میر نزد مردان و اولین عامل مرگ و میر نزد زنان فرانسوی عنوان شده است.
درهمین حال نیز اداره نظارت بر امور بهداشتی فرانسه نیز اعلام كرده است كه از هر10 بیمار قلبی فرانسوی چهار نفر پس از بروز اولین حمله قلبی ، دستورات پزشكی را جدی نگرفته و به حمله دو باره قلبی پس از شش ماه درمان مبتلا می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha