عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از مرز یکصد هزار میلیارد تومان گذشته است.

بدهی یکصد هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی/سازمان تأمین اجتماعی در آستانه ورشکستگی قرار دارد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از مرز یکصد هزار میلیارد تومان گذشته است.

به گزارش سلامت نیوز، حسین مقصودی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مشکلات سازمان تامین اجتماعی به کج سلیقگی، ضعف مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم تعامل و نبود چانه زنی قوی آن بر می گردد، گفت: ضعف وزارت عریض و طویل و ثروتمند کار، تعاون و رفاه اجتماعی باعث شده سازمان تامین اجتماعی که یک شاخه از این وزارتخانه است به سمت ورشکستگی برود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم توجه شخص رئیس جمهور به سازمان تامین اجتماعی با ۱۶میلیون خانواده بیمه شونده، افزود: ادامه روند بی توجهی ها این سازمان را در خطر ورشکستگی حتمی قرار می دهد، این در حالی است که بودجه سازمان تامین اجتماعی در ۴سال گذشته 200 درصد رشد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در سال ۹۵ از محل اعتبارات سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت تسهیلات به کارمندان و پرسنل که حدود ۶۵هزار نفر هستند 600 میلیارد تومان پیش بینی شد درحالی که در همین سال برای پرداخت تسهیلات به بیمه شدگان با جمعیتی حدود ۴۰ میلیون نفر حدود 300 میلیارد تومان پیش بینی شد.

مقصودی افزود: همین رقم در سال ۹۶برای پرسنل ۹۰۰میلیارد تومان و بیمه شدگان حدود ۴۰۰ملیارد تومان بود که این نهایت کج سلیقگی در دستبرد به اموال صاحبان واقعی بود که با سکوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازپرداخت سود تسهیلات دریافتی از بانک ها حدود ۶هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از جیب مردم و بیمه شوندگان و خانواده ۱۶میلیونی تامین می شود، گفت: این نوع اقدامات در سازمان تامین اجتماعی به بالا رفتن هزینه ها و مصارف و عدم تطابق با منابع و در نتیجه ورشکستگی این سازمان منجر شده است.

لغو واگذاری معادن گل گهر  بابت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

وی با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۱ در حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: طبق مصوبه دولت قبل مقرر شد بابت بدهی دولت معادن گل گهر که مرغوب و درآمد زا بوده به مبلغ حدود 20 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی که از میلیون ها کارگر و بیمه شونده و بازنشسته است واگذار شود اما در اولین جلسات دولت فعلی این واگذاری لغو شد.

مقصودی با تاکید بر اینکه لغو مصوبه مذکور جز عجز، ناتوانی و ضعف مدیریت مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، گفت: انتظار ما در برابر این میزان اهمال و سستی استعفا بود که این موضوع انجام نشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت متعهد شده بود ظرف مدت ۵سال بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند که در حال حاضر بدهی از مرز یکصد هزار میلیارد تومان گذشته و در بودجه پیش بینی شده رقمی برای ارایه این میزان بدهی دولت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha