جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 23314

گذشته بشر نشان می‌دهد كه زمانی دارچین حتی بیش از طلا ارزش داشت اما امروز بسیاری از ما این داروی معجزه‌گر و شفابخش را تقریبا فراموش كرده‌ایم و به ندرت از مزایای فوق العاده آن برای سلامتی خود بهره‌مند می‌شویم.

سلامت نیوز:گذشته بشر نشان می‌دهد كه زمانی دارچین حتی بیش از طلا ارزش داشت اما امروز بسیاری از ما این داروی معجزه‌گر و شفابخش را تقریبا فراموش كرده‌ایم و به ندرت از مزایای فوق العاده آن برای سلامتی خود بهره‌مند می‌شویم.
اگر از مزایای این ادویه برای سلامتی مطلع شوید قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

در مقاله‌ی جدید شبكه خبری تورنتو نیوز در این باره آمده است: در طب سنتی چین از دارچین به عنوان یك سوپر دارو برای درمان مشكلاتی چون سرماخوردگی، سوء هاضمه، گرفتگی عضلات و همچنین افزایش سطح انرژی و بهبود گردش خون استفاده می‌شود.

در این مقاله به چند مورد از مهمترین خواص این چاشنی خوش عطر و خوش طعم برای حفظ سلامت بدن اشاره شده است.

به گفته متخصصان طب جایگزین، مصرف یك دوم قاشق چایخوری دارچین در روز میزان كلسترول بد خون را كاهش می‌دهد. دارچین با پایین آوردن قند خون و افزایش میزان تولید انسولین در بدن به درمان دیابت نوع دوم كمك می‌كند.

دارچین خاصیت ضد قارچی دارد و هاگ قارچ‌ها نمی‌توانند در محیطی كه دارچین هست تكثیر شوند. این ادویه همچنین تكثیر سلولهای سرطان‌های خون و غدد لنفاوی را كاهش می‌دهد.

دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می‌كند، تركیب دارچین با عسل نیز برای بهبود درد آرتریت مفید است. به علاوه افزودن دارچین به غذا مانع از رشد باكتری‌ها و فاسد شدن غذا می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یك نگه دارنده طبیعی غذا استفاده كرد. استشمام بوی دارچین تاثیر فوق العاده‌ای در تقویت حافظه و عملكرد ذهنی دارد.

دارچین با باكتری‌های ایكولی موجود در آبمیوه‌های غیر پاستوریزه مقابله می‌كند. علاوه بر این‌ها دارچین یك ماده طبیعی موثر برای درمان سردردها و بهبود میگرن است. دارچین همچنین با ثابت نگه داشتن میزان قند خون گزینه‌ای مناسب برای كاهش وزن است. با توجه به این خواص فوق العاده و منحصر به فرد كارشناسان تغذیه مصرف روزانه این ادویه را توصیه می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha