سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 233189

رییس انجمن پزشکی لیزری با تاکید بر اینکه انرژی لیزری که در پزشکی استفاده می شود سرطان زا نیست ، گفت : انرژی این لیزرها بین 600 تا هزار و 200نانومتر است و لیزرهای زیر 300 نانومتر سرطان زا هستند.

انرژی لیزر سرطان زا نیست

سلامت نیوز:  رییس انجمن پزشکی لیزری با تاکید بر اینکه انرژی لیزری که در پزشکی استفاده می شود سرطان زا نیست ، گفت : انرژی این لیزرها بین 600 تا هزار و 200نانومتر است و لیزرهای زیر 300 نانومتر سرطان زا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر رضا فکرآزاد در نشست خبری یازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی لیزری ایران، در مورد برخی نگرانی ها درخصوص سرطان زا بودن لیزر اظهار کرد: همچنین لیزرهای پزشکی در سطح تابانده می شوند و به عمق نفوذ نمی کنند بنابراین نمی توانند سرطان زا باشند.
وی گفت لیزر حتی در درمان زخم های بیماران سرطانی استفاده می شود البته باید توجه داشت که به تومور سرطانی تابانده نشود.


فکرآزاد گفت: در کودکان و سالمندان نیز باید از لیزرهای کم توان استفاده کرد و باید توجه داشت که به صفحات رشد کودکان تابانده نشود.
رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: مساله تقاضا سبب ورود لیزر به حوزه زیبایی شده است اما نباید تصور کرد که لیزر تنها برای زیبایی کاربرد دارد درحالی که در بسیاری از مسایل درمانی مانند درمان زخم های دیابتی و زخم های ناشی از سرطان ها استفاده می شود و خاصیت ضددرد و ضدالتهابی دارد.
فکرآزاد با هشدار در خصوص انجام لیزر در مراکز مامایی و آرایشگاه‌ها اظهار کرد: باید فرهنگ سازی کرد و ذائقه مردم را در زمینه لیزر از زیبایی به سمت تشخیص و درمان بیماری‌ها برد تا تصورها و تقاضاهای نادرست در این زمینه کاهش یابد.


رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 400 نفر عضو این انجمن هستند، گفت: افراد قبل از مراجعه به مرکزی برای استفاده از لیزر باید نسبت به داشتن تخصص پزشک مربوطه درخصوص کاربرد لیزر و همچنین تابلو و سربرگ های مطب توجه داشته باشند و برای اطمینان می توانند اسامی افراد متخصص در این زمینه را در سایت انجمن پزشکی لیزری مشاهده کنند.


فکرآزاد ادامه داد: همه تخصص های پزشکی می تواند از لیزر استفاده کنند البته باید دوره های مربوط به نحوه استفاده از این فناوری را گذرانده باشند چراکه ایمنی کاربران و بیماران همچنین همراهان آنها بسیار حائز اهمیت است.
وی به برخی تصورات غلط در بین مردم اشاره کرد و گفت: هرچند مباحثی مانند لیزر، سلول های بنیادی و نانو انقلابی در حوزه علم و فناوری به شمار می روند اما در افکار عمومی انتظارات مردم را بالا برده است؛ اما مردم باید بدانند که این علوم هنوز در مراحل اولیه هستند. این تصور اشتباه سبب برخی سوء استفاده ها در این حوزه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha